مجموعه آبان شیمی پالایش ارائه دهنده دستگاه تصفیه آب صنعتی، قطعات مورد نیاز RO، پکیج های تصفیه فاضلاب و ...

جستجو کردن

آخرین مقالات

سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی یکی از تجهیزات مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب است. سختی گیر رزینی شامل یک پکیج متشکل از مخزن استوانه ای شکل از جنس فلز یا فایبر گلاس است که یک شیر چند راهه و مخزن آب و نمک برای احیاء رزین هم دارد. شیر در سختی گیر های رزینی ممکن است دستی، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشد.

مکانیسم عملکرد سختی گیر های رزینی بر اساس جایگزینی یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با یون های سدیم موجود در رزین است. جهت عملکرد بهتر و کارایی مجدد بایستی این رزین ها به صورت مرتب احیاء شوند. این کار از طریق عبور دادن آب و نمک از روی رزین انجام می شود.

معمولاً دستگاه سختیگیر رزینی دارای یک دریچه در بالا برای وارد کردن مواد و یک دریچه در کنار برای بازدید و سرویس است. آب از بالا وارد دستگاه شده و از روی مواد رزینی عبور می کند. در نهایت توسط آب جمع کن های نصب شده به سمت شیر سلو ولو منتقل می شود.

یکی از بهترین راهکار های پیشنهادی برای از بین بردن سختی آب در صنایع مختلف استفاده از دستگاه تصفیه آب و سختی گیر رزینی است. جنس بدنه سختی گیر از فلز یا استیل و یا فایبرگلاس است. رزین آن می تواند از نوع کاتیونی یا آنیونی باشد.

لوله ها و رایزر ها در سختی گیر رزینی از جنس گالوانیزه یا پی وی سی هستند و حداکثر فشار کاری در آن 5 اتمسفر و حداقل آن 2 اتمسفر است. هر سختی گیر مجهز به شیر سلو ولو اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک جهت بکواش و دریچه منهول برای بازدید است. به علاوه دارای مخزن آب نمک از جنس پلی اتیلن بوده و شامل یک لایه سنگ سیلیس و یک لایه رزین است.

انواع سختی گیر رزینی

سختی گیر های صنعتی از لحاظ نوع عملکرد به چهار دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. سختی گیر رزینی
  2. سختی گیر الکترو مغناطیسی
  3. سختی گیر مغناطیسی یا مگنتی
  4. سختی گیر رزینی خانگی

انواع سختیگیر رزینی از نظر جنس بدنه بر سه مدل زیر است:

  1. سختی گیر رزینی فلزی یا گالوانیزه
  2. سختی گیر رزینی فایبرگلاس یا FRP
  3. سختی گیر رزینی استیل

سختیگیر رزینی از لحاظ نوع شیر سرویس به دو نوع زیر تقسیم بندی می شوند:

سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک

سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک دستگاهی است که پس از رسوب زدایی و گرفتن سختی آب، رزین داخل خود را به صورت خودکار احیاء می کند. این عملیات توسط شیر تمام اتوماتیک انجام می شود و با توجه به برنامه داده شده به پکیج توسط کیت های تشخیص، به شیر تمام اتوماتیک فرمان بک واش داده شده و احیای رزین انجام می شود.

از نظر بهای اولیه، شیر های تمام اتوماتیک نزدیک به 70 درصد نسبت به شیر های دستی سلو ولو قیمت بالاتری دارند. اما از لحاظ راندمان و میزان هدر رفت آب در زمان بندی تعیین شده، صرفه اقتصادی آن ها بیشتر است. عملکرد سختی گیر تمام اتوماتیک بر مبنای میزان جریان یا از طریق تنظیم زمان است.

سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک

سختی گیر های رزینی که عملیات بک واش و احیاء رزین آن ها توسط اپراتور با یک شیر دستی سه حالته یا شیر سلو ولو انجام می شود را سختی گیر نیمه اتوماتیک می گویند.

تفاوت اصلی این نوع سختی گیر با نوع اتوماتیک تنها در شیر بک واش آن است که در مدل نیمه اتوماتیک برای احیاء رزین قابل برنامه ریزی نیست و حتماً باید به صورت مرتب توسط یک اپراتور انجام شود. تغییر حالت شیر سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک جهت بک واش به صورت دستی است.

قیمت سختی گیر رزینی

البته که قیمت سختی گیر رزینی به موارد مختلفی مانند سایز و اندازه آن، جنس بدنه، تکنولوژی شیر تخلیه (اتوماتیک یا دستی بودن آن) و جنس مواد رزین داخل آن بستگی دارد. بنابراین اگر قصد خرید یک دستگاه سختی گیر رزینی را برای منزل یا مجموعه کاری خود دارید، بهتر است با کارشناسان شرکت آبان شیمی پالایش تماس حاصل فرمایید تا با راهنمایی های کارشناسانه این عزیزان بهترین خرید سختی گیر با مناسب ترین قیمت و کیفیت را انجام دهید.

جالب است بدانید که قیمت سختی گیر رزینی فلزی از قیمت سختی گیر رزینی فایبرگلاس با مخزن FRP بالاتر است. البته این امر در همه سایز های این دستگاه صدق نمی کند. یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت دستگاه سختی گیر آب، کیفیت و برند رزین کاتیونی به کار برده در داخل آن است.

علاوه بر آن خوب است بدانید که قیمت شیر اتوماتیک سختی گیر رزینی حدودا 4 برابر گران تر از قیمت شیر دستی این نوع دستگاه ها است. هر چند در سختی گیر با شیر دستی نیاز به اپراتور وجود دارد. در حالی که در سختی گیر های با شیر اتومات، کار بک واش و احیاء رزین توسط خود شیر و به صورت اتوماتیک قابل انجام است.

البته در سیستم هایی که به صورت پیوسته و 24 ساعته نیاز به آب سختی گیری شده دارند، می بایست از سختی گیر دوبلکس یا دابلکس به این منظور استفاده کرد.

در واقع سختی گیر دوبلکس بسیار شبیه سختی گیر رزینی معمولی است. با این تفاوت که به جای یک مخزن دارای دو مخزن هم ظرفیت است تا در زمان هایی که یکی از ستون های رزینی در حال بک واش و عملیات احیای رزین است، ستون دیگر در حال سرویس و تبادل یون باشد و عملیات نرم کردن آب سخت به صورت دائم و پیوسته انجام شود.

خرید سختی گیر رزینی از آبان شیمی پالایش

خوب است بدانید که آب های زیر زمینی به دلیل عبور از داخل ذخایر معدنی زمین، حاوی مقادیر زیادی املاح رسوبی مانند کلسیم، آهک و منیزیم هستند. رسوبات آب سخت به بدنه پکیج‌ ها، رادیاتور ها، دیگ ها و منابع کویل دار و لوله‌ های انتقال آب رسوب می کند و کارایی آن ها را کاهش دهد. در نتیجه مصرف انرژی را افزایش می دهد و هزینه های زندگی را بالا می برد.

اما سختی گیر رزینی دستگاهی است که کلسیم، منیزیم و کاتیون های فلزی داخل آب را حذف می ‌کند و آب نرم را جهت استفاده به کاربران خود ارائه می دهد.

علاوه بر آن مزایای دستگاه سختیگیر رزینی عبارت است از :

  • بالا بردن کیفیت آب از طریق گرفتن سختی آب
  • کاهش هزینه های مصرف انرژی
  • کاهش مصرف مواد شوینده و جلوگیری از فرسایش رنگ لباس ها بر اثر شست و شو
  • حذف لکه های سفید رسوبات بر روی سطوح
  • افزایش طول عمر تاسیسات صنعتی، سیستم های لوله کشی و شیرآلات
  • نرمی و درخشش موی سر پس از استحمام
  • نرمی و لطافت پارچه ها و لباس ها پس از شست و شو

به همین دلایل خرید سختی گیر رزینی می تواند برای هر مکان یا مجموعه یا حتی منازل مسکونی مزایای بی شماری داشته باشد. مزایای این آب نرم یا سختی گرفته شده شامل طولانی شدن عمر لوله کشی ساختمان، کف کردن بیشتر تمیزکننده‌ ها و صابون و کیفیت بالاتر آب آشامیدنی منزل است.

با کمک دستگاه سختیگیر رزینی آبی نرم برای صنایع گوناگونی همچون نساجی و رنگرزی، صنایع غذایی، چرم سازی، شستشو، ساخت بتن و دستگاه‌ های حرارتی و برودتی فراهم می شود.

در همین راستا شرکت بازرگانی آبان شیمی پالایش به عنوان مرجع خرده فروشی مواد شیمیایی می تواند بهترین مشاور شما در زمینه خرید و احیاء سختی گیر رزینی باشد.

عملکرد سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی یکی از انواع سختی گیرهای کاربردی در سیستم‌ها و صنایع مختلف است. عملکرد سختی گیر رزینی شاید کمی متفاوت باشد و بستگی به ساختار آن دارد. این دستگاه یک مخزن استوانه‌ای شکل است که معمولاً از جنس فایبرگلاس یا فلز به تولید می‌رسد. هر یک از این متریال‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و چه بسا اینکه قیمت فایبرگلاس بیشتر از قیمت فلز است.

همچنین یک شیر چند راهه و مخزن آب و نمک برای احیای رزین در دستگاه سختی گیر تعبیر کرده‌اند. شیر در این دستگاه از نوع دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی می‌شود. بسته به ساختار و نوع تکنولوژی دستگاه نوع شیر مورد استفاده برای آن نیز متفاوت خواهد بود. چه بسا اینکه هر یک از این مشخصات روی قیمت سختی گیر رزینی نیز تاثیر دارند. عملکرد سختی گیر رزینی به گونه‌ای است که با جایگزین یون‌های کلسیم و منیزیم در ازای یون‌های سدیم فرایند سختی‌زدایی انجام می‌شود.

این دستگاه طی یک واکنشی کلسیم و منیزیم را جایگزین سدیم در رزین می‌کند. برای بهبود عملکرد این سیستم باید به صورت متناوب رزین‌ها احیا شوند. برای بهبود این عملکرد مطلوب آب و نمک باید از روی رزین عبور کند. در مدل‌های رزینی یک دریچه در قسمت بالا وجود دارد که برای وارد کردن مواد آم را تعبیه نموده‌اند. همچنین یک دریچه برای بازدید و سرویس در کنار دستگاه سختگیر رزینی تعبیه شده است.

آب از قسمت بالا وارد دستگاه سختی گیر می‌شود در نتیجه از روی مواد رزینی عبور کرده و با کمک آب جمع کن به طرف شیر سلوولو انتقال می‌یابد. این دستگاه در دو نوع رزین کاتیونی و آنیونی موجود است حداقل فشار عملکرد در این مدل از سخت‌گیرها ۲ اتمسفر و حداکثر ۵ اتمسفر خواهد بود. برای بازدید یک دریچه منهول دارد و همچنین یک مخزن آب نمک از جنس پلی اتیلن برای آن تعبیه کرده‌اند.

سختی گیر رزینی فایبرگلاس

سختی‌گیر رزینی فایبرگلاس یک نوع ماده ساختاری است که از ترکیبی از رزین‌های مختلف و الیاف شیشه‌ای ساخته می‌شود. این ماده به دلیل خواص مکانیکی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، و وزن سبک، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله کاربردهای معمول آن می‌توان به ساخت قطعات خودرو، تجهیزات ورزشی، قایق‌سازی، محافظت در برابر حرارت، و موارد دیگر اشاره کرد. این ماده به دلیل مقاومت و سختی بالای خود، در برابر فشار، خوردگی، و دماهای مختلف، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مواد شیمیایی سختی گیر آب

معمولاً مواد شیمیایی مورد استفاده برای سختی‌گیری آب شامل ترکیباتی هستند که از طریق افزایش pH، تغییر یون‌ها، یا افزودن مواد شیمیایی خاص، بهبود کیفیت آب را فراهم می‌کنند. این مواد می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. کلر: استفاده از کلر به عنوان ماده سختی‌گیر برای ضدعفونی و از بین بردن میکروارگانیسم‌ها در آب بسیار رایج است.
  2. آلوم: آلومینیوم سولفات یا آلومینیوم کلراید معمولاً برای رسوب‌زدایی و رسوب‌گیری در آب استفاده می‌شود.
  3. زئولیت‌ها: این ترکیبات معدنی که از نوع مختلف آلومینوسیلیکات هستند، قادرند بهبود سختی آب را از طریق جذب یون‌های فلزی مانند سدیم، کلسیم و منگنز ایجاد کنند.
  4. پلی‌فسفات‌ها: این ترکیبات معمولاً به عنوان سختی‌گیرهای کلسیم و منگنز استفاده می‌شوند.
  5. سدیم کربنات: این ترکیب به طور عمده برای تنظیم pH آب و افزایش سختی آن استفاده می‌شود.

استفاده از هر کدام از این مواد بستگی به شرایط محلی، نوع آلودگی آب، و نیازهای مشخص سختی‌گیری دارد.

سختی گیر آب آشامیدنی

برای سختی‌گیری آب آشامیدنی، مواد شیمیایی ایمن و مطابق با استانداردهای بهداشتی باید استفاده شوند. در این راستا، مواد زیر معمولاً برای سختی‌گیری آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. پلی‌فسفات‌ها: این ترکیبات معمولاً به عنوان سختی‌گیرهای کلسیم و منگنز استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند رسوب‌زدایی را انجام داده و از تشکیل سنگ‌های رسوبی جلوگیری کنند.
  2. کلر: استفاده از کلر تصفیه آب به عنوان ماده ضدعفونی و ضدمیکروب در آب آشامیدنی بسیار معمول است. این کلر معمولاً به صورت هیپوکلریت سدیم یا کلرآمین هیدروکلراید اضافه می‌شود.
  3. اکسیدهای آهن: برخی از اکسیدهای آهن می‌توانند به عنوان ماده سختی‌گیر برای افزایش سختی آب آشامیدنی استفاده شوند.
  4. کربنات‌ها: مانند سدیم کربنات، برای تنظیم pH و افزایش سختی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  5. فلزات سنگین: مثل آلومینیوم و فلزات سنگین دیگر، به عنوان کاتالیزورهایی برای فرایند تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد سختی‌گیر برای آب آشامیدنی باید با دقت و به‌طور کاملاً ایمن انتخاب شوند، تا بهداشت و ایمنی آب آشامیدنی را تضمین کنند. همچنین، تست منظم آب و استفاده از مواد با کیفیت و استانداردهای مربوطه ضروری است.

سختی گیر رزینی خانگی

دستگاه سختی گیر رزینی خانگی یک دستگاه بسیار کاربردی است که برای حذف سختی آب از آن استفاده می‌کنند. آب تصفیه نشده دارای ذرات بسیار زیاد و به ویژه فلزات متعدد است. از طرفی آلاینده‌ها، میکروب‌ها و شاید عوامل قارچی بسیار متعددی در آب وجود دارد که همگی باعث افزایش سختی آب می‌شوند. تنها کافیست تا یک دستگاه سختی گیر رزینی خانگی تهیه کنید تا میزان سختی آب حذف و آب سخت را به آب نرم تبدیل کنید.

این دستگاه با کمک رزین کاتیونی می‌تواند یون کلسیم و منیزیم را با یون سدیم جایگزین نماید. در واقع طی این فرایند سختی آب حذف و آب سخت را به آب نرم تبدیل خواهید کرپ. به دلیل تبادل یون کلسیم و منیزیم با یون سدیم این دستگاه را با نام دستگاه تبادل یون رزینی نیز می‌شناسند. البته گاهی برای تصفیه آب سخت و خام در قسمت پیش تصفیه دستگاه سختی گیر رزینی استفاده می‌کنند.

البته سختی آب می‌تواند از نوع موقت یا دائم باشد. معمولا سختی‌های موقت شامل کربنات، کلسیم و منیزیم موجود در آب است که تحت تاثیر حرارت رسوب می‌شوند. در صورتی که سختی دائم که شامل کلراید و نیترات موجود در آب است، طی مرحله جوشاندن از بین نمی‌رود پس باید از یک دستگاه مناسب سخت‌گیر رزینی استفاده کرد. این دستگاه برای حذف سختی‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 در واقع آب از نظر میزان سختی تقسیم بندی می‌شود و این دستگاه برای حذف سختی آب با هر درصدی قابل استفاده است. از آنجایی که آب سخت باعث کاهش ظرفیت و کارایی می‌شود و همچنین برای مصرف شرب مناسب نیست، باید حتماً از یک سختی گیر برای حذف سختی آب استفاده کرد. البته سختی گیر در مدل‌های رزینی، الکترومغناطیسی، مغناطیسی و خانگی طراحی شده است که برای مصارف خانگی تنها باید از سختی گیر خانگی استفاده نمود.

سختی گیر آب موتورخانه

سختی گیر آب موتورخانه یک دستگاه پیشرفته‌ای است که برای نرم کردن آب موتورخانه از آن استفاده می‌کنند. بدون شک آب تصفیه نشده وارد موتورخانه می‌شود و این آب سخت به شدت برای سلامتی ما انسان‌ها خطرآفرین است. چه بسا اینکه این سختی موجود در آب باعث گرفتگی مسیر لوله‌ها نیز می‌شود. از این رو با کمک یک سختی گیر آب موتورخانه می‌توانید آب را از حالت سختی درآورده و آن را نرم کنید. در تمامی حوزه‌ها برای حذف املاح رسوب پذیر باید از یک دستگاه سختی گیر مناسب استفاده نمود. با رسوب زدایی و حذف سختی‌ها کیفیت آب تاسیسات را به شدت افزایش می‌دهید. این دستگاه تمامی ذرات معلق موجود در آب و آلودگی‌های آن را از بین می‌برد. البته در رابطه با این دستگاه به این نکته توجه داشته باشید که تنها سختی آب از بین می‌رود.

در رابطه با شیرین سازی آب این دستگاه عملکردی ندارد. به دلیل اینکه آب با ترکیبات آهکی زمین در تماس است، سختی آب بیشتر می‌شود. هر چقدر عمق زمین بیشتر باشد آب نیز میزان سختی بیشتری خواهد داشت. جدا از گرفتگی لوله‌ها و آسیب رسیدن به سلامتی انسان می‌توان به ته نشین شدن آهک در ظروف نیز اشاره کرد. چه بسا اینکه در اطراف شیر آب نیز باعث ایجاد رسوب و لکه‌های سفیدی می شود.

 پس با کمک یک سختی گیر آب موتورخانه می‌توانید فرآیند تصفیه تاسیسات ساختمان را به راحتی انجام دهید. این سخت‌گیر مناسب استفاده برای موتورخانه ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری است. چه بسا اینکه با کاهش میزان سختی و حذف املاح رسوب پذیر آب کیفیت آب افزایش می‌یابد. در نتیجه گردش مدار تاسیسات و مصرفی نیز به دنبال این فرآیند به شدت افزایش خواهد داشت. با استفاده از یک سختی گیر آب موتورخانه آب تمامی واحدهای آن سختی‌زدایی و نرم می‌شود.

سختی گیر رزینی صنعتی

با استفاده از یک سختی گیر رزینی صنعتی جریان آب در صنایع را به شدت افزایش می‌دهید. چرا که در سیکل جریان باعث از بین بردن سختی موجود در آب و در نتیجه جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. استفاده از سختی‌گیر رزینی صنعتی طول عمر قطعات جانبی تجهیزات گوناگون را به شدت افزایش می‌دهد.

چه بسا اینکه در صنایع مختلف باعث افزایش طول عمر دیگ بخار، برج خنک کننده، دیگ چگالشی، مبدل برودتی و غیره می‌شود. این دستگاه راندمان برودتی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی را افزایش می‌دهد. با استفاده از یک سختی گیر مانع از ایجاد رسوب و گرفتگی تجهیزات می‌شوید، در نتیجه دیگر لازم نیست تا از مواد رسوب زدا استفاده کنید.

سختی گیر رزینی صنعتی برای حذف سختی تمام آب مورد استفاده در صنایع به کار می‌رود و چه بسا اینکه تمامی سختی‌های آب نظیر منیزیم، کلسیم، کاتیون‌های فلزی و غیره را از بین می‌برد.

این سختی گیرها شرایطی را مهیا می‌سازند تا داخل بدنه‌ای تحت فشار فلزی یا فایبرگلاس شرایط تبادل یونی فراهم شود. با استفاده از این دستگاه سختی آب حذف شده و آب نرم را می‌توانید برای تولید محصول و محصولات مختلف استفاده کنید. از کاربردهای سختی گیر صنعتی می‌توان به صنایع غذایی، چرمسازی، نساجی، ساخت بتن و غیره اشاره داشت.

سختی‌گیر از نظر جنس بدنه در دو نوع فایبرگلاس و فلزی وجود دارد که معمولاً قیمت نوع فایبرگلاس بالاتر است. از نظر عملکرد نیز در مدل‌های رزینی تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، مغناطیسی و غیره طراحی شده‌اند. این دستگاه از طریق فرایند تبادل یونی باعث حذف سختی موجود در آب می‌شود. برای جلوگیری از مسدود شدن لوله‌ها و افزایش راندمان دیگ‌های بخار و مخازن استفاده از یک سختی گیر الزامی خواهد بود. چه بسا اینکه از قطعات و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک عملکرد خاصی را به عهده دارند.

قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک

سختی گیر رزینی اتوماتیک پیشرفته‌ترین نوع دستگاه سختی گیر است که دارای تکنولوژی پیچیده‌تری نسبت به سختگیری‌های قدیمی هستند. بدون شک یکی از دغدغه‌های مهم بررسی مشتریان قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک است. با توجه به حضور برندهای مختلف و مدل‌های متنوع سختی گیر در بازار، رقابت شدیدی به وجود آمده است. از طرفی نوسانات قیمت چالش‌های متعددی را در رابطه با قیمت تمامی محصولات به ویژه سخت‌گیر رزینی به وجود می‌آرد. از این رو هنگام خرید باید به قیمت توجه ویژه‌ای داشت و البته به بررسی پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت پرداخت.

ظرفیت

ظرفیت سختی گیر مهمترین فاکتور تاثیرگذار روی قیمت آن است. بدون شک سختی‌گیرها در ظرفیت‌های متعددی طراحی شده‌اند، هر چقدر ظرفیت بالاتر باشد قطعاً قیمت دستگاه نیز به طبع افزایش می‌یابد.

جنس بدنه

از فاکتورهای تاثیرگذار دیگر می‌توان به جنس بدنه سختی گیر اشاره کرد. قطعاً که این جنس بدنه حتی در مقاومت و عمر طول عمر دستگاه نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. هرچه جنس بهتر و کیفیت مطلوب‌تری داشته باشد، قطعاً قیمت نیز افزایش می‌یابد. معمولاً سخت‌گیرها در متریال‌های فلزی و فایبرگلاس تولید می‌شوند و قیمت سختی گیر فایبرگلاس در مقایسه با مدل‌های فلزی کمی بیشتر است.

ضخامت بدنه

از تاثیرگذارترین پارامترهای دیگر روی قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک می‌توان به ضخامت بدنه دستگاه اشاره کرد. در مراکز تولید مختلف سختی گیر با ضخامت‌های متنوع تولید می‌شود. هرچه ضخامت بیشتر باشد، کیفیت دستگاه عالی‌تر و قیمت آن بالاتر خواهد بود.

کیفیت و نوع رزین

کیفیت و نوع رزین را در بررسی قیمت سختی گیر فراموش نکنید. از رزین‌های متنوعی برای ساخت سختی گیر استفاده می‌شود و هر یک قیمت متفاوتی دارند. به عنوان مثال، رزین پرولایت قیمت بالاتری در مقایسه با رزین آکوالایت داشته و البته از نظر عملکرد و کیفیت نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند.

کاتالوگ سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک

تمامی دستگاه‌های موجود در بازار به همراه کاتالوگ عرضه می‌شوند. بر اساس این کاتالوگ می‌توانید با مشخصات و اطلاعات جامع مورد نیاز در رابطه با سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک آشنا شوید. تولید کننده این دستگاه اطلاعات کامل و مورد نیاز را در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهند. حتی به ریزترین جزئیات مربوط به سختی‌گیر رزینی در این کاتالوگ اشاره شده است.

بدون شک کاتالوگ سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک برای آشنایی با مشخصات کامل این دستگاه الزامی می‌باشد. این دستگاه‌ با تبادل یونی، یون‌های سخت آب را با اتم‌های سدیم جایگزین و درنتیجه سختی زدایی می‌کند. حال در مراکز تولیدی مختلف سخت‌گیرها نیز با مشخصات مختلف طراحی و به تولید می‌رسند. بدون شک مشخصات هر یک از انواع سختی گیرها بر اساس نوع مدل، سطح کیفیت، نوع کاربرد و حتی برند با یکدیگر متفاوت هستند.

در هر کاتالوگ و برگه مربوط به سخت‌گیر حتی در رابطه با نحوه سرویس دهی، استفاده و نگهداری دستگاه نیز اطلاعاتی ارائه داده شده است. در رابطه با ساختار، عملکرد، مشخصات فنی، جنس قطعات، ابعاد، نوع عملکرد و نوع ساختار نیز اطلاعاتی ارائه می‌شود. چه بسا اینکه در کاتالوگ سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک اطلاعات کاملی در رابطه با کاربرد سخت‌گیر نیز وجود دارد.

 این دستگاه را برای آب با درجه خلوص بالا، آب مصرفی ساختمان‌های مسکونی، رستوران‌های بزرگ، دیگ بخار، مبدل حرارتی، صنایع رنگ‌سازی، سیستم‌های سرمایشی و غیره می‌توان استفاده کرد. چه بسا اینکه این سخت‌گیرها از نظر مشخصات، سطح کیفیت، جنس بدنه و برند قیمت گذاری شده‌اند. در رابطه با قیمت محصول نیز در کاتالوگ اطلاعاتی وجود دارد.

جمع بندی

سختی گیر رزینی دستگاهی است متشکل از یک مخزن استوانه ای شکل از جنس فلز یا فایبر گلاس است که یک شیر چند راهه و مخزن آب و نمک برای احیاء رزین نیز دارد. شیر در این پکیج ها ممکن است از نوع دستی، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشد.

مکانیسم عمل سختی گیر های رزینی جایگزینی یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با یون های سدیم موجود در رزین است. برای عملکرد بهتر و کارایی دوباره این دستگاه ها باید رزین آن به صورت مرتب احیاء شود که این کار از طریق عبور دادن آب و نمک از روی رزین قابل انجام است.

هر دستگاه سختیگیر رزینی یک دریچه در بالا برای وارد کردن مواد و یک دریچه در اطراف برای بازدید و سرویس دارد. آب از بالا وارد سختی گیر شده و از روی مواد رزینی عبور می کند. این آب ورودی در نهایت توسط آب جمع کن ها به سمت شیر سلو ولو هدایت می شود.

جنس بدنه سختی گیر از فلز یا استیل و یا فایبرگلاس است و رزین آن می تواند از نوع کاتیونی یا آنیونی باشد. لوله ها و رایزر ها در این دستگاه از جنس گالوانیزه یا پی وی سی است و حداکثر فشار کاری 5 اتمسفر و حداقل آن 2 اتمسفر است.

به علاوه هر پکیج سختی گیر مجهز به یک شیر سلو ولو اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک برای بکواش و یک دریچه منهول برای بازدید است.

قیمت یک سختی گیر رزینی به موارد مختلفی مانند سایز و اندازه آن، جنس بدنه، تکنولوژی شیر تخلیه (اتوماتیک یا دستی بودن آن) و جنس مواد رزین داخل آن بستگی دارد. بنابراین اگر قصد خرید دستگاه سختی گیر رزینی را دارید، بهتر است با کارشناسان شرکت آبان شیمی پالایش تماس بگیرید.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من