تزریق مواد شیمیایی، اسیدی، حلال‌ها و غیره در صنایع مختلف با دوز مناسب اهمیت بالایی دارد. چه بسا اینکه تزریق به صورت خودکار و مدیریت شده به صورت دقیق در مقایسه با تزریق‌های دستی باشد. به ویژه در صنعت آب و فاضلاب که برای حذف آلودگی‌های آب باید کلر تصفیه آب تزریق شود. در چنین مواقعی می‌توان از پمپ تزریق پیشرفته با قابلیت‌های بالایی به منظور تزریق کلر در صنعت آب و فاضلاب استفاده کرد. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

پمپ تزریق

یکی از دستگاه‌ تصفیه آب صنعتی پیشرفته‌ای که در صنعت تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شود، پمپ تزریق است. این پمپ‌ها را با نام پمپ تزریق صنعتی می‌شناسند که در دسته‌بندی پمپ‌های جابجایی مثبت قرار دارند. هدف از به کارگیری این پمپ‌ها، تزریق  دقیق و بدون خطا و البته کنترل شده یک ماده شیمیایی نظیر کلر به سیالاتی نظیر آب است.

برای انتخاب این پمپ‌ها باید به دو پارامتر مهم دبی جریان عبوری و فشار سیال توجه داشت. در صنایع مختلف به ویژه صنعت آب و فاضلاب برای گند زدایی، درصد تزریق به اندازه کلر اهمیت بالایی دارد. از این رو برای تزریق دوز کنترل شده مواد شیمیایی نظیر کلر می‌توانید از این پمپ‌های با کیفیت استفاده کنید. این پمپ‌ها مقدار مشخصی از کلر را به صورت دقیق و اندازه‌گیری شده ابتدا مکیده و در نتیجه به داخل محفظه سیال تزریق می‌کنند.

پمپ تزریق با نام دوزینگ پمپ کلرزنی نیز محبوبیت دارد. هم اکنون گندزدایی و ضدعفونی سیستم‌های آب آشامیدنی، استخر، چاه مخازن و غیره بسیار مهم است. اگرچه تزریق کلر به آب می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت بگیرد؛ اما با کمک این پمپ‌ها تزریق کلر به صورت کنترل شده و با مدیریت بهتری انجام می‌شود. تزریق کلر توسط این دوزینگ پمپ‌ها به صورت دستی یا اتوماتیک است. این پمپ‌ها در دسته‌بندی پمپ‌های پریستالتیک یا دیافراگمی قرار می‌گیرند و عموماً با دامنه فشاری ۱ تا ۴ بار به تولید می‌رسند.

انواع دوزینگ پمپ

پمپ تزریق یا دوزینگ، پمپ چنان قدرتی دارد تا حجم مشخصی از یک مایع را طی یک بازه زمانی خاص انتقال دهد. همین پمپ تزریق خود شامل انواع مختلفی است که هر یک با مشخصات متنوعی تولید شده‌اند.

پمپ تزریق مواد

پمپ تزریق مواد

پمپ تزریق دیافراگمی

مدل‌های دیافراگمی دوزینگ پمپ متشکل از یک گیربکس مکانیکی با نسبت ثابت هستند. این سیستم‌های پیشرفته چنان قابلیتی دارند تا باعث تبدیل چرخش موتور به حرکت رفت و برگشتی پیستون شوند. تحت تاثیر تغییر نسبت در عملکرد این سیستم، تعداد ضربه‌های پمپ در هر دقیقه به راحتی افزایش یا کاهش می‌یابد.

تحت تاثیر جابجایی حجمی درصد ماده شیمیایی یا کلر در هر ضربه به راحتی و بدون خطا محاسبه می‌شود. بالا رفتن لیتر در دقیقه، تحویل ماده شیمیایی به پمپ را افزایش خواهد داد. به طور کلی این پمپ‌ها با فرآیند رفت و برگشتی غشای انعطاف پذیر، باعث انتقال سیال می‌شوند. هم اکنون از این پمپ‌ها در صنعت تصفیه آب و فاضلاب بیشتر استفاده می‌کنند.

همچنین در صنایع نفت و گاز، کشاورزی، مواد غذایی، شیمیایی و غیره نیز به کار می‌رود. دیافراگم و پیستون این پمپ‌ها به عنوان اصلی‌ترین بخش آنها محسوب می‌شود که هنگام خرید به متریال، قدرت و سطح کیفیت آنها توجه کنید.

پمپ تزریق پیستونی

مدل‌های پیستونی پمپ تزریق، خاص‌ترین نوع دوزینگ پمگ در بازار هستند. برای مصارفی که نیاز به دبی ق و بدون خطا تا ۱۰۲۷ لیتر در ساعت است، می‌توان این پمپ‌ها را به کار برد. این پمپ‌ها تا فشار ۲۵ بار در ساعت می‌توانند کار کنند. برای سیالاتی که در آن‌ها سختی‌های بسیار بالا و ذرات جامد و ساینده وجود دارد، دوزینگ پمپ پیستونی نمی‌تواند مناسب باشد. در این پمپ‌ها، اندازه‌گیری به روش‌های مختلف با سیگنال ۴ تا ۲۰ میلی آمپر انجام می‌شود. برای تزریق کلر در صنعت تصفیه آب، دوزینگ پمپ پیستونی گزینه بسیار مناسبی است.

بهترین پمپ‌های تزریق برای صنعت آب و فاضلاب

پمپ تزریق پریستالتیک

پمپ پریستالتیک به گونه‌ای طراحی شده که آن را با نام پمپ غلتکی نیز می‌شناسند. این پمپ‌های جابجایی مثبت، مناسب برای انتقال سیالات مختلف به صورت پیوسته و آرام است. طراحی این سیستم‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که می‌توان آنها را تنها برای اطراف یک سیستم بسته به کار برد. پمپ تزریق پریستالتیک برای سیستم‌هایی با دبی و فشار کم مناسب است.

در داخل این پمپ‌های جابجایی مثبت یک شلنگ انعطاف پذیر وجود دارد که توسط همین قطعه، فشار اعمال شده غلطک به شلنگ باعث هدایت انرژی به سیال می‌شود. برای تزریق مواد شیمیایی نظیر کلر، پمپ‌های پریستالتیک منحصر به فرد هستند.

از این رو می‌توانید برای صنعت آب و فاضلاب، به منظور گند زدایی آب این پمپ‌های بی‌نظیر را به کار ببرید. یک خروجی برای کنترلر سطح دارند و توان مصرفی آنها ۱۰ وات می‌باشد. قدرت عملکرد آنها به حدی زیاد است که می‌توانید برای استخرهای عمومی نیز از آن استفاده کنید.

پمپ تزریق مواد

پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ تزریق سلونوئیدی

پمپ سلونوئیدی یک نوع پمپ تزریق محبوب با سطح فروش بالا در بازار است. این پمپ‌ها می‌توانند درصد مشخصی از یک سیال یا کلر را به راحتی به آب تزریق یا انتقال دهند. پمپ‌های سلونوئیدی در دسته‌بندی پمپ‌های جابجایی مثبت هستند که عملکرد خاصی دارند.

ابتدا درصد مشخصی از سیال به داخل محفظه درجه‌بندی شده این سیستم مکیده می‌شود. در نتیجه در قسمت برگشت این مواد به داخل سیستم تزریق خواهند شد.

این پمپ‌ها به عنوان پمپ‌های الکترومغناطیسی نیز شهرت پیدا کرده‌اند. بیشترین کاربرد آنها برای تزریق مواد شیمیایی ضد رسوب  نظیر کلر در صنعت آب و فاضلاب است. برای تزریق مواد شیمیایی البته با کمترین درصد دبی، می‌توانید این مدل‌ها را به کار ببرید. در این پمپ‌ها تزریق مواد توسط سیم پیچ برقی آن صورت می‌گیردو پمپ تزریق پریستالیک بیشتر مناسب صنایع کوچک است.

قیمت دوزینگ پمپ کلر

بررسی قیمت پمپ تزریق مهم‌ترین نکته‌ای است که پس از بررسی سطح کیفیت و مدل پمپ، باید به آن توجه کرد. قیمت این پمپ‌ها بر اساس چند پارامتر مهم تعیین می‌شود.

قطعاً شما به بررسی قیمت پمپ تزریق می‌پردازید؛ چرا که در بین برندهای بازار به دنبال شناخته شده‌ترین برند با عملکرد عالی هستید. بدون شک برندهای شناخته شده، محصولاتی با قابلیت‌های بیشتر و پیشرفته‌تر روانه بازار می‌کنند؛ چنین پمپ‌هایی نیز قیمت بالاتری دارند.

پمپ‌های مخصوص تزریق کلر با قابلیت‌ها و مشخصات مختلفی به تولید رسیده‌اند. به عنوان مثال، برخی از پمپ‌ها برای سیالات اسیدی و خورنده مناسب هستند؛ اما برخی را نمی‌توان برای تزریق چنین سیالاتی به کار برد. همچنین قابلیت کنترل کلر با دوز مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های دوزینگ پمپ‌های نسل جدید است. برخی از پمپ‌ها می‌توانند مایعاتی با ویسکوزیته و غلظت بالا را انتقال دهند؛ اما برخی چنین قدرتی را ندارند. بدون شک این پارامتر به عنوان مهم‌ترین نکته تاثیرگذار روی قیمت دوزینگ پمپ است.

مهمترین اجزای تشکیل دهنده دوزینگ: پمپ شیر ورودی، شیر خروجی، آب بند، پیستون، سیلندر، میل لنگ و غیره است. تک تک این قطعات می‌تواند در مدل، متریال و برندهای مختلفی انتخاب شده باشند. همین نکات روی قیمت پمپ تزریق تاثیر می‌گذارد.

مدل پمپ تزریقی را نیز مورد توجه قرار دهید. این پمپ‌ها در مدل‌های سلئونیدی ،پریستالتیک، پیستونی، دیافراگمی و غیره روانه بازار شده‌اند. شما به تناسب نیاز خود این پمپ‌ها را انتخاب خواهید کرد. بدون شک هر یک از مدل‌های مختلف این پمپ‌ها با مشخصات مختلف دارای قیمت متفاوتی نیز هستند.

بهترین برند پمپ تزریق

پمپ تزریق هم اکنون با برندهای مختلفی به فروش می‌رسد. شما باید به دنبال برندهای پرآوازه‌ای باشید که مشخصات و قابلیت‌های ارزشمندی دارند.

برند lnjecta یکی از پمپ‌های مطرح تولیدی کشور ایتالیا است که در سری‌های مختلفی روانه بازار می‌شود. این پمپ طراحی فوق العاده پیشرفته‌ای دارد و کیفیت آن نیز فوق العاده بالا می‌باشد. معمولاً بیشتر سری‌های این پمپ در مدل‌های دستی و اتوماتیک طراحی شده‌اند. در ساختار این پمپ‌ها، سیستم ضد نشتی شیر پرایمرینگ دستی و خودکار وجود دارد.

پمپ تزریق

پمپ تزریق مواد

پمپ تزریق SEKO

SEKO هم اکنون به عنوان بهترین پمپ تزریق در بازار در دو نوع آنالوگ و دیجیتال طراحی شده است. معمولا این پمپ‌ها در دسته‌بندی پمپ‌های سلونوئیدی قرار می‌گیرند که نرخ جریان را به صورت ثابت یا متناسب می‌توانند تنظیم کنند. مجهز به یک کنترل سطح و منبع تغذیه چندگانه تثبیت شده می‌باشند. هد این پمپ‌ها از متریال‌های مقاوم و شیرهای توپی آن از سرامیک انتخاب می‌شوند. پمپ‌های تولید این شرکت معتبر ایتالیایی هم اکنون در ۶ مدل مختلف و سری‌های متنوع روانه بازار شده است.

راهنمای خرید پمپ پمپ تزریق

پمپ تزریق در صنعت تصفیه آب جزو مهم‌ترین سیستم‌های کاربردی است. قطعاً گند زدایی آب برای حفظ سلامتی انسان باعث به کارگیری چنین سیستم‌های پیشرفته‌ای می‌شود. برای خرید بهترین پمپ تزریق بازار، شما کاربران عزیز باید به چند نکته مهم توجه کنید.

انتخاب مدل پمپ، اصلی‌ترین نکته‌ای است که هنگام خرید باید به آن توجه داشت. معمولاً پمپ‌های تزریق در مدل‌های دیافراگمی، پیستونی، پریستالتیک و … روانه بازار شده‌اند. شما در هر صنعتی روزانه نیاز به تصفیه آب با حجم خاصی دارید. پس به تناسب همین حجم آب یک پمپ را با توان و قدرت لازم انتخاب کنید.

برندهای بسیار زیادی از دوزینگ پمپ هم اکنون در بازار توزیع می‌شود. بدون شک برند اتاترون، سکو، پرومننت و… جزو برندهای محبوب در بازار هستند. به تناسب مشخصات هر برند و محبوبیت آن در بازار یا تقاضای خریدی که دارد، قیمت نیز تعیین می‌شود.

مشخصاتی نظیر سرعت جریان، سازگاری، ظرفیت فشار و حتی قابلیت‌ها جزو پارامترهای مهمی است که قیمت این پمپ‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قیمت پمپ را بررسی کنید و البته به مقایسه قیمت در بین مراکز فروش مختلف بپردازید. برخی از مراکز و واسطه‌گران پمپ‌ها را با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.‌ در صورتی که به بررسی مشخصات مختلف پمپ بپردازید، به ارزش واقعی آنها پی می‌برید. در نتیجه در هر مجموعه معتبر یا قابل اعتمادی که پمپ با قیمت مقرون به صرفه‌ای توزیع می‌شود، می‌توانید آن را تهیه کنید.

پمپ تزریق مواد

پمپ تزریق مواد

نتیجه

پمپ تزریق یکی از پمپ‌های کاربردی در صنایع مختلف آب و فاضلاب، ساختمانی و غیره است. این پمپ‌ها را بیشتر برای تزریق مواد شیمیایی در صنعت آب و فاضلاب و گندزدایی آب استفاده می‌کنند. قابلیت‌ها، عملکرد و قیمت پمپ از جمله نکاتی هستند که مشتریان به آن توجه دارند. پس باید از مراکزی خرید کنید که تنوع پمپ‌های آن بسیار زیاد است. با بررسی تک تک این پمپ‌ها می‌دانید که کدام برند، مدل و متریال برای کاربرد شما مناسب خواهد بود.

اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان مجموعه آبان شیمی پالایش تماس بگیرید. در این مجموعه به تتنوعی از برندهای مختلف پمپ تزریق و مدل‌های متنوع آن دسترسی دارید.