امروزه برای حذف آلودگی‌های آب از دستگاه‌های مخصوصی به نام تصفیه آب صنعتی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا با حذف نمک، رسوبات و تمامی میکروارگانیسم‌های موجود در آب، گند زدایی و ضدعفونی آب را انجام ‌دهند. این سیستم‌ها توسط قطعات مختلفی مدیریت می‌شوند تا خرابی آنها کاهش پیدا کند. کنترلر آب شیرین کن (ROC) یکی از بهترین و کاربردی‌ترین تجهیزات در سیستم‌ تصفیه آب است که با اهداف متعددی در این سیستم استفاده می‌شود. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این قطعات پیشرفته، با ما همراه باشید.

کنترلر آب شیرین کن چیست؟

گند زدایی و ضدعفونی کردن آب یکی از اقدامات بسیار مهمی است که در راستای حفظ سلامتی انسان صورت می‌گیرد. برای گند زدایی آب نیز می‌توان از سیستم‌های آب شیرین کن استفاده کرد. سیستم و دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از بهترین سیستم‌های مورد نیاز در صنعت آب و فاضلاب است.‌ این سیستم‌ها خود از قسمت‌های بسیار مختلفی تشکیل می‌شوند که تک تک این قطعات باید عملکرد مناسبی داشته باشند. محافظت از این قطعات و عملکرد صحیح آنها تاثیر بسیار بالایی روی عملکرد سیستم تصفیه آب دارد.

 کنترلر آب شیرین کن (ROC) یک وسیله بسیار کاربردی است که برای سنجش عملکرد قسمت‌های متعدد دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این تجهیزات برای بسیاری از اقدامات مورد نیاز و الزامی سیستم تصفیه آب صنعتی به صورت اتوماتیک کار می‌کنند.

به عنوان مثال، فرآیندهایی نظیر روشن و خاموش کردن، اخطار عدم کارکرد و … جزو اقداماتی است که توسط کنترلر صورت می‌گیرد. این سیستم‌ها هم اکنون در انواع مدل‌های بسیار متنوعی طراحی شده‌اند که بر اساس ابعاد سیستم باید آنها را انتخاب کرد. به طور کلی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی با کمک این قطعات، قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فردی خواهند داشت. چرا که این قطعه کاربردی می‌تواند به راحتی فشار جریان و حتی دمای دستگاه تصفیه آب را مدیریت یا کنترل کند.

کنترلر آب شیرین کن (ROC)

کنترلر آب شیرین کن (ROC)

اهمیت کنترلر آب شیرین کن (ROC)

این قطعات برای محافظت از سیستم در برابر آب با ورودی کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.‌ گاهی ممکن است آب ورودی به سیستم‌های تصفیه آب تحت تاثیر شرایط مختلفی قطع شود. در نتیجه با روشن شدن لامپ مخصوص زنگ هشدار به صدا در می‌آید. در نتیجه کنترلر پیغامی را تحت عنوان خاموش کردن سیستم دریافت و آن را خاموش خواهد نمود. زمانی که مجدد میزان مصرف آب تصفیه شده افزایش یابد و آب داخل مخزن کم شود، این کنترلر باعث می‌شود سیستم مجدداً شروع به کار کند.

در بسیاری از مواقع ممکن است فشار سیستم دستگاه تصفیه آب کاهش پیدا کند. تحت تاثیر کاهش فشار سیستم، لامپ مخصوص توسط کنترلر روشن و زنگ هشدار نیز به صدا در خواهد آمد. این عملیات باعث می‌شود تا کنترلر به راحتی سیستم را خاموش و در نتیجه پس از گذشت یک تا چند دقیقه مجدد برای راه اندازی سیستم اقدام کند. در حالتی که فشار آب به صورت استاندارد است، تولید و تصفیه آب مجدداً صورت می‌گیرد.

کنترلر آب شیرین کن (ROC) برای محافظت از سیستم در برابر فشار بالا نیز استفاده می‌شود. گاهی ممکن است فشار بیش از حد مجاز افزایش یابد، در این هنگام نیز لامپ مخصوص روشن شده و صدای زنگ هشدار را می‌شنویم. این کنترلرهای مخصوص در این هنگام، دستگاه تصفیه آب را خاموش کرده و مجدد منتظر کاهش فشار می‌مانند. پس از کاهش فشار نیز مجدد برای راه‌اندازی دستگاه تلاش می‌کند. فشار در حالت استاندارد باعث می‌شود تا فرآیند تصفیه آب مجدد صورت بگیرد.

در مواقعی که هدایت الکتریکی آب بیش از حد مجاز باشد، لامپ مخصوص به اخطار این قسمت روشن می‌شود و آن را روی پنل کنترلر می‌بینیم. با روشن شدن این لامپ و به صدا درآمدن زنگ هشدار متوجه تجاوز هدایت الکتریکی بیش از اندازه استاندارد خواهیم شد. حتی در این زمان رله کنترل نیز روشن خواهد می شود.

مشخصات کنترلر آب شیرین کن (ROC)

کنترلر آب شیرین کن (ROC) به عنوان یک قطعه بسیار مهم در دستگاه تصفیه آب، ویژگی‌های متعددی دارد. این قطعات با هدف کنترل فرآیندهای صنعتی نظیر تصفیه آب طراحی شده‌اند.

بدون شک، کنترل فشار جریان و دما در سیستم‌های مختلف تهویه مطبوع، ابزار دقیق و … اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که با این مدیریت، از دستگاه تصفیه آب و قسمت‌های مختلف آن در برابر فاکتورهای ذکر شده محافظت می‌شود. این قطعات را برای مدیریت فرآیندهای صنعتی یا اتوماسیون صنعتی طراحی کرده‌اند.

نوع سیگنال ورودی این دستگاه به منظور پردازش تمامی سیگنال‌های ورودی از نوع سیگنال تک فاز و سه فاز AC است.

کنترلر آب شیرین کن مجهز به ورودی‌های مختلف دیجیتال و آنالوگ است که برای اتصال به سنسورهای مختلف در نظر گرفته شده‌اند.

این قطعات پیشرفته به راحتی قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم بر اساس نیاز مشتری را دارند.

کنترلر مجهز به یک صفحه نمایش لمسی پیشرفته و بزرگی است که می‌توان تمامی اخطارها و حتی گاهی چندین اخطار را به صورت همزمان روی این صفحه نمایشی مشاهده کرد.

مدل‌های پیشرفته کنترلر تصفیه آب به راحتی از راه دور و توسط شبکه‌های اینترنتی کنترل می‌شود.

امکان ذخیره‌سازی داده و اطلاعات پروسه‌های صنعتی توسط کنترلر، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این قطعه به شمار می‌رود.

این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان مدیریت و مانیتورینگ بالاتر از یک دستگاه کنترل به صورت همزمان را خواهند داشت.

از مهمترین ویژگی‌های این سیستم‌ها می‌توان به امنیتی بودن آنها اشاره کرد. همچنین ویژگی حفاظتی این قطعات باعث شده تا امکان دسترسی غیر مجاز به دستگاه وجود نداشته باشد.

به کارگیری کنترلر یک روش کاملاً پیشرفته و هوشمندانه است که راه حل‌های پیشرفته‌ای نیز بر اساس نیاز مشتریان ارائه می‌دهند.

محصول مرتبط: آنتی اسکالانت

کنترلر آب شیرین کن (ROC)

کنترلر آب شیرین کن (ROC)

شستشوی فیلتر ممبران با کنترلر آب شیرین کن (ROC)

کنترلر آب شیرین کن (ROC) در مدل و سری‌های نسل جدید، با امکانات و قابلیت‌های پیشرفته و قابل تحسینی طراحی شده است. در مدل‌های نسل جدید، کنترلر وظیفه شستشوی فیلتر ممبران را نیز به عهده دارد. در واقع این تجهیزات در هنگام راه اندازی آب شیرین کن و حتی زمان خاموش شدن آن ممبران‌ها را شست و شو می‌دهند. در حالت دیگر شستشوی ممبران در مدل‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

اگر دستگاه تصفیه کننده به صورت مداوم استفاده شده باشد، قطعاً فیلتر آن نیز بر اساس درصد سختی آب کثیف می‌شود.

از برنامه‌های کاربردی کنترلر برای فیلتر ممبران، شستشوی آن در فواصل زمانی تعیین شده است.

اگر این دستگاه طی مدت زمان طولانی در حالت آماده به کار باشد، در این زمان نیز کنترلر دستور شستشوی ممبران را خواهد داد.

روش تنظیم کنترلر

کنترلر آب شیرین کن (ROC)‌ به عنوان یک دستگاه پیشرفته برای اندازه‌گیری درصد شوری آب، مدیریت پمپ سوئیچ فشار و حتی نشان دادن وضعیت پمپ به کار می‌رود. دارای چراغ‌های هشداری است که در صورت اتمام آب خام، پر شدن مخزن تولید و افزایش یا کاهش فشار، روشن می‌شوند. بدون شک تنظیم کنترلر نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

در زمان متصل بودن برق دستگاه شیرین کن که دستگاه در حالت روشن است ابتدا باید کلید اصلی را فشار دهید. با فشردن کلید اصلی باعث راه‌اندازی دستگاه می‌شوید و روشن شدن دستگاه مساوی با تصفیه آب است. اگر در همین زمان به قسمت نمایشگر دیجیتال کنترلر توجه داشته باشید، درصد هدایت الکتریکی آب خروجی را می‌توانید ببینید.

اگر نیاز به تنظیمات دارد، باید وارد بخش تنظیمات کنترلر شوید. در قسمت تنظیمات باید دکمه SET را حداقل برای چند ثانیه نگه دارید، با فشردن این دکمه منویی ظاهر خواهد شد. در این منو کلیدهایی وجود دارد که به سمت راست، بالا و با علامتT  /C  هستند. شما می‌توانید از این کلیدها برای تغییر و در نتیجه ذخیره تغییرات صورت گرفته استفاده کنید. قبل از اینکه تغییراتی انجام دهید، ابتدا در رابطه با تغییرات مورد نظر و شرایط دستگاه تصفیه آب اطلاعاتی به دست بیاورید.

برای تنظیم کنترلر و حتی نصب آن باید از افراد متخصص کمک گرفت. هم اکنون شرکت‌های بسیار زیادی جدا از فروش کنترلر، حتی در زمینه نصب، تعمیر یا تنظیم این قطعات فعالیت دارند. شما می‌توانید از خدمات مجموعه آبان شیمی پالایش برای تعمیر یا تنظیم کنترلر استفاده کنید.

کنترلر آب شیرین کن (ROC)

کنترلر آب شیرین کن (ROC)

راهنمای خرید دستگاه کنترل ROC

کنترلر آب شیرین کن (ROC) به عنوان یک قطعه کاربردی در دستگاه تصفیه آب نقش مهمی ایفا می‌کند. این دستگاه الکترونیکی پیشرفته به صورت خودکار و هوشمندانه برای کنترل برخی از عملکردهای سیستم آب شیرین کن به کار می‌رود. اگرچه این دستگاه برای کنترلر یا مدیریت استفاده می‌شود؛ اما شما باید هنگام خرید مشخصات فنی این تجهیزات را مورد بررسی قرار دهید.

به دنبال برندهای معتبر و بی‌رقیب در بازار باشید. قطعاً کنترلر تولید شرکت‌های پرآوازه امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌تر و عملکرد بهتری دارد.

به ورودی و خروجی دستگاه توجه داشته باشید؛ چرا که بر اساس نوع مدل دستگاه تصفیه آب، آنالوگ یا دیجیتال بودن این قطعات نیز اهمیت دارد. از طرفی بر اساس مدل دستگاه باید به تعداد خروجی و ورودی‌های دیجیتال و آنالوگ نیز توجه داشته باشید.

دمای کاری این قطعات را مورد بررسی قرار دهید. معمولاً این کنترلرها باید قدرت تحمل دمایی بالایی داشته باشند. پیشرفته‌ترین مدل‌های این قطعات بین منفی ۴۰ تا ۸۵ درجه سانتیگراد دما را می‌توانند تحمل کنند.

به ولتاژ کاری کنترلر دستگاه تصفیه آب توجه کنید. معمولاً این قطعات یا تجهیزات با ولتاژ کاری بین ۱۰ تا ۳۰ ولت AC و ۱۲ تا ۴۰ ولت DC تولید شده‌اند. به تناسب نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی و نوع کاربرد و شرایط کاری باید به ولتاژ کاری توجه کنید.

ابعاد دستگاه را نیز بررسی کنید. معمولاً کنترلرها با اندازه‌های ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر و طول ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. ابعاد کنترلر نیز باید به تناسب دستگاه آب شیرین کن باشد.

از مراکز قابل اعتماد چنین دستگاه‌های پیشرفته و کاربردی را تهیه کنید. معمولاً در شرکت‌هایی نظیر آبان شیمی پالایش، شما می‌توانید بهترین کنترلر آب شیرین کن را با قیمت ارزان بخرید.

نتیجه

کنترلر آب شیرین کن (ROC) یکی از پیشرفته‌ترین وسایلی است که برای تصفیه آب صنعتی طراحی شده است. این قطعات در آب شیرین کن برای کنترل مقدار دما، حجم و غیره طراحی شده‌اند. هدف از به کارگیری چنین قطعاتی محافظت از دستگاه در برابر شرایط ذکر شده است، شاید دما، فشار یا حجم آب بسیار بالا به سیستم آسیب برساند.

همچنین میزان درصد سختی آب نیز توسط قسمت نمایشگر این تجهیزات پیشرفته نشان داده می‌شود. برندهای بسیار زیادی از این کنترلرها نیز در بازار وجود دارد. شما به دنبال دسترسی به پیشرفته‌ترین و با کیفیت‌ترین کنترلر، برندهای معتبر را انتخاب کنید. هم اکنون در آبان شیمی پالایش به عنوان یک شرکت معتبر، بهترین کنترلر تصفیه آب، با حذف ‌اسطه‌ها به صورت آنلاین توزیع می‌شود.