فرآیند تصفیه آب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای پاکسازی آب از تمامی میکروارگانیسم‌ها صورت می‌گیرد. قطعاً که ضدعفونی آب برای آشامیدن و سختی‌زدایی آن برای صنایع مختلف، حائز اهمیت است. برای تصفیه آب سیستم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در کنار آنها قطعات و تجهیزات بسیاری کاربرد دارند. هوزینگ تصفیه آب نیز یکی از قسمت‌های مهم تصفیه آب است که در ادامه به بررسی اهمیت کاربرد و ویژگی‌های این محصولات می‌پردازیم.

هوزینگ تصفیه آب چیست؟

سیستم تصفیه آب، بدون شک مهمترین دستگاه و سیستم در صنعت تصفیه آب و فاضلاب یا آبرسانی است. این سیستم خود از چندین تجهیزات و لوازم جانبی مختلفی تشکیل می‌شود. تمامی این قطعات در کنار یکدیگر فرآیند گندزدایی یا ضدعفونی آب را انجام می‌دهند. هوزینگ تصفیه آب شامل محفظه‌های مخصوصی هستند که برای فیلتر آب طراحی شده‌اند. فیلتر آب برای حذف سختی آب و آلاینده‌های موجود در آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعاً بدون استفاده از فیلتر فرآیند سختی زدایی به دشواری انجام می‌شود و البته گاهی عدم استفاده از فیلتر، مانع از گندزدایی خواهد شد.

این فیلترها در داخل محفظه‌های مخصوصی به نام هوزینگ قرار داده می‌شوند. به همین سبب آنها را با نام هوزینگ فیلتر نیز می‌شناسند که از مهم‌ترین اجزای سیستم تصفیه آب به شمار می‌روند. فیلترها نیز خود شامل انواع مختلفی هستند که مدل‌های پیش تصفیه آنها در داخل این هوزینگ‌ها قرار داده می‌شود.

این قطعات از یک قسمت ورودی و یک بخش خروجی تشکیل شده‌اند. هوزینگ را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که معمولاً سیالاتی نظیر آب از قسمت ورودی به سمت فیلتر تصفیه آب انتقال می‌یابد. زمانی که آب از فیلتر عبور کرد از سمت وسط خارج می‌شود؛ در نتیجه این آب توسط خروجی هد هوزینگ به قسمت بیرون انتقال می‌یابد.

معمولاً هوزینگ خود از دو قسمت بدنه یا محفظه و درپوش یا هد تشکیل می‌شود. هر یک از این قسمت‌ها نیز باید در یک متریال استاندارد و مقاومی تولید شده باشد.

هوزینگ‌ها برای سیستم‌های آبرسانی خانگی، صنعتی و… با مشخصات مختلفی طراحی شده‌اند. اگر اطلاعات کافی در رابطه با این محفظه‌های نگهدارنده داشته باشید، پس به تناسب نیاز خود انتخاب می‌کنید. قطعاً برای سیستم‌های تصفیه آب صنعتی و خانگی از فیلترهای متنوعی استفاده می‌شود. به تناسب همین فیلترها نیز نوع هوزینگ متفاوت خواهد بود.

هوزینگ تصفیه آب

بدنه هوزینگ تصفیه آب

یکی از مهمترین قسمت‌های هوزینگ تصفیه آب بدنه آن است. این بدنه به صورت استوانه‌ای شکل در ابعاد مختلفی به تولید می‌رسد. به تناسب ابعاد فیلتر و نوع فیلتر، قطعاً باید هوزینگ را نیز در ابعاد متناسبی انتخاب کرد. اگر به ساختار و طراحی این محفظه‌ها دقت کنید، متوجه می‌شوید که بخش پایینی محفظه باریک‌تر از بخش بالایی آن است.

قسمت بالای بدنه هوزینگ را رزوه تشکیل می‌دهد که از آن برای اتصال به هد استفاده می‌کنند. معمولاً رزوه را نیز یا در قسمت داخل و یا در بیرون از محفظه قرار می‌دهند. این بدنه در دو نوع مات و شفاف به تولید می‌رسد، از نظر ظاهری نیز محفظه‌های هوزینگ تنوع بسیار زیادی دارند. معمولاً در طراحی قسمت داخلی این محفظه به استانداردها توجه می‌شود. چرا که این محفظه باید بتواند فیلتر را به راحتی در خود جای دهد و نگهداری کند.

در بخش پایینی بدنه برآمدگی ایجاد شده که باید فیلتر را در این قسمت قرار داد. اهمیت این برآمدگی هم برای نگهداری فیلتر و هم برای کیپ شدن و مسدود کردن مسیر جریان آب است. البته شما نیز باید فیلترهایی را به تناسب نوع طراحی و بدنه هوزینگ انتخاب کنید. به عنوان مثال، برخی از فیلترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آب به راحتی از بخش پایینی آن‌ها وارد قسمت کارتریج می‌شود.

بدنه هوزینگ از جنس پلی کربنات انتخاب می‌شود که در برابر تمامی شرایط مقاومت بالایی دارد. این محفظه را از مواد اولیه بسیار مرغوب و با کیفیتی تولید می‌کنند. معمولا مدل‌های شفاف هوزینگ از جنس فایبرگلاس و دیگر پلاستیک‌های مقاوم انتخاب می‌شود. مدل‌های کدر نیز شامل هوزینگ‌هایی از جنس استیل هستند که با نام پرشروسل شهرت دارند. هر یک از این متریال‌ها در برابر مواد مختلف شیمیایی، اسیدی، دمای بالا و سختی آب از جهات مختلف، درجه مقاومت خاصی خواهند داشت.

هوزینگ صنعتی

هوزینگ تصفیه آب مناسب استفاده برای صنایع مختلف با ابعاد و متریال‌های متنوع تولید می‌شود. این قطعات در صنعت تصفیه آب بیشترین کاربرد را دارند و برای نگهداری فیلتر از آنها استفاده می‌شود. معمولا بسته به حجم و فشار آب می‌توان از هوزینگ‌های مختلفی نیز استفاده کرد. برای آب‌هایی با دبی کم، هوزینگ‌های تک المان استیل شیشه‌ای و پی‌وی‌سی مناسب خواهند بود.

در مواقعی که دبی آب زیاد است، نیاز به هوزینگ‌های چند المان دارید. معمولا برای صنایعی با دبی آب بالا و تقریباً تا بالای ۵ متر مکعب در ساعت، می‌توانید از هوزینگ‌های چند المان استفاده کنید.

معمولا هوزینگ استیل به دلیل مقاومت بالای استلنس استیل برای مرحله پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی گزینه منحصر به فردی است. این هوزینگ‌ها در پیش تصفیه کارخانه‌های صنعتی بیشترین کاربرد را دارند. قسمت درپوش این قطعات بر اساس دبی و فشار موجود در هوزینگ متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت این درپوش‌ها در دو نوع پیچی و کلمپی طراحی شده‌اند.

قدرت این هوزینگ‌ها به حدی زیاد است که در برابر فشار ۱۲ بار نیز مقاومت بالایی دارند. بد نیست بدانید که جنس بدنه استیل این هوزینگ‌ها باعث شده تا در برابر خوردگی، مواد اسیدی، شیمیایی، حلال‌ شیمیایی ها و حتی زنگ زدگی نیز مقاومت بالایی داشته باشد. به دلیل قدرت مقاومت بالای این هوزینگ‌ها، آن‌ها را در صنایعی چون صنعت نفت و پتروشیمی نیز به کار می‌برند.

هوزینگ تصفیه آب

هوزینگ تصفیه آب صنعتی

هوزینگ پمپ گراندفوس لورچ

افرادی که در بازار پمپ‌ آب فعالیت دارند، می‌دانند که برند گراندفوس یکی از برندهای محبوب انواع پمپ در بازار است. این شرکت تمامی پمپ‌های مورد نیاز سیستم‌های آبرسانی مختلف، سرمایشی گرمایشی یا به طور کلی تهویه مطبوع را با مشخصات مختلف روانه بازار می‌کند. پمپ‌های تولیدی این مجموعه در ظرفیت و ابعاد مختلف برای کاربردهای صنعتی و خانگی طراحی شده‌اند.

یکی از قطعات مهم این پمپ‌ها شامل هوزینگ آنها است. برای نگهداری فیلتر پمپ گرانفوس، هوزیگ پمپ به کار می‌رود. هوزینگ‌های گراندفوس ساخت شرکت گراندفوس یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید انواع پمپ آب در جهان است. این هوزینگ‌ها مناسب استفاده برای پمپ‌های تولیدی شرکت گراندفوس هستند.

قیمت هوزینگ تصفیه آب ورودی ساختمان

پس از بررسی عملکرد و مشخصات هوزینگ تصفیه آب، بد نیست به مقایسه قیمت آن نیز بپردازید. از طریق مراکز فروشگاهی آنلاین امکان مقایسه قیمت‌ها وجود دارد. شما با این کار می‌توانید از مراکز قابل اعتماد هوزینگ را با یک قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید. البته فرصت کافی برای بررسی قیمت هوزینگ وجود دارد. هوزینگ‌های تصفیه آب ورودی ساختمان، مناسب استفاده برای ورودی ساختمان و نگهداری فیلترهای تصفیه کننده آب هستند. در مجموعه آبان شیمی پالایش به مقرون به صرفه‌ترین قیمت این قطعات دسترسی دارید. اگر به دنبال پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت این تجهیزات و انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی  هستید، باید به مشخصات مختلف آن توجه کنید.

هوزینگ‌ها به تناسب نوع فیلتر در اندازه‌های مختلفی تولید شده‌اند. یک هوزینگ باید با ابعادی انتخاب شود که بتواند فیلتر را به راحتی نگهداری کند. پس هر چقدر ابعاد هوزینگ بیشتر باشد، بدون شک قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

هوزینگ‌ها در متریال‌های مختلف تولید می‌شوند. معمولاً این محفظه‌ها بیشتر از جنس استیل، فایبرگلاس و غیره هستند. هر یک از این متریال‌ها بدون شک قیمت متفاوتی دارند. به تناسب مواد اولیه و متریال تولیدی، قیمت نهایی این هوزینگ‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

معمولاً هوزینگ‌ها بیشتر در اشکال استوانه‌ای طراحی می‌شوند. گاهی ممکن است شکل ظاهری هوزینگ متفاوت باشد. در صورتی که شکل قسمت داخلی آن برای نگهداری فیلتر به حالت استاندارد تولید می‌شود. بر اساس شکل ظاهری هوزینگ، قطعاً برای آن قیمت‌های متنوعی در نظر قرار می‌دهند.

هم اکنون شرکت‌های تولید کننده در کنار سیستم‌های تصفیه آب یا حتی فیلترهای تصفیه آب، قطعات مختلف آنها نظیر هوزینگ را نیز تولید می‌کنند. اگر نگاهی به سایت‌های فروشگاهی مختلف نظیر آبان شیمی پالایش بیندازید، متوجه می‌شوید که چندین برند معتبر تولید کننده دستگاه‌های تصفیه آب و فیلتر، حتی هوزینگ را نیز به تولید می‌رسانند.

هوزینگ تصفیه آب

هوزینگ جامبو شفاف

یکی از هوزینگ‌های مطرح بازار، هوزینگ تصفیه آب جامبو است. این مدل هوزینگ معمولاً با ورودی و خروجی‌های بین ۱ تا ۳۲ اینچ طراحی شده‌اند. هوزینگ جامبو شفاف جزو محصولات تولیدی شرکت تایوانی است. معمولاً هوزینگ‌های این شرکت دارای تنوع بسیار زیادی هستند؛ اما مدل دو مرحله‌ای آن جزو پرفروش‌ترین محصولات تولیدی این شرکت می‌باشد. این هوزینگ‌ها برای نگهداری فیلترهای تصفیه آب، طراحی شده‌اند. در واقع فیلترهای تولیدی شرکت جامبو در داخل این هوزینگ‌ها قرار می‌گیرند. شرکت جامبو تایوان نیز هوزینگ‌های خود را در متریال‌های مختلفی تولید می‌کند. معمولاً ‌هوزینگ‌های شفاف تولیدی این شرکت از جنس پلاستیک‌های مقاوم هستند.

شفاف بودن هوزینگ خود می‌تواند یک مزیت بسیار مهم باشد، چرا که فیلتر در داخل این محفظه‌ها قرار می‌گیرد و به دلیل شفاف بودن می‌توانید به راحتی فیلتر را مشاهده کنید. در صورتی که فیلترها توسط سختی آب آلوده شده باشند، می‌توانید جهت تعویض یا شست و شو اقدام نمایید.

هوزینگ‌های تولید این شرکت تایوانی با بالاترین کیفیت و به کارگیری مواد اولیه مرغوب و درجه یک، تولید شده است. این هوزینگ‌ها را می‌توانید برای تمامی فیلترهای توری الیافی و حتی کربن اکتیو مورد استفاده قرار دهید. به واسطه استفاده از مواد مرغوب و درجه یک، این کیفیت عالی و وزن بسیار سبکی دارند. این هوزینگ‌ها دارای نشان بین المللی NSF هستند. تنوع هوزینگ‌های تولید شده این شرکت بسیار زیاد است و به تناسب نوع فیلتر باید انتخاب شوند.

این محفظه‌های نگهدارنده فیلتر نیز متشکل از دو قسمت هد و بدنه هستند. همچنین این هوزیینگ‌ها یک ورودی و یک قسمت خروجی مجزا دارند که از قسمت ورودی آب وارد هوزینگ و به محفظه آن راه پیدا می‌کند. در نتیجه پس از فرآیند فیلتراسیون، همین آب فیلتر شده از بخش خارجی آن به قسمت بیرون یا سیستم‌های آبرسانی انتقال می‌یابد.

نتیجه

فیلترها در سیستم‌های تصفیه آب به عنوان مهم‌ترین قطعه‌ای هستند که فرآیند سختی‌ زدایی را انجام می‌دهند. این فیلترها در داخل محفظه‌های مخصوصی به نام هوزینگ تصفیه آب قرار می‌گیرند. به محفظه‌های مخصوص نگهدارنده فیلتر هوزینگ گفته می‌شود که برای نگهداری فیلتر باید کیفیت مطلوبی داشته باشند. هوزینگ‌ها نیز از نظر ابعاد، نوع طراحی، برند و حتی جنس بدنه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

برای عملکرد بهتر فیلتر و نگهداری از آنها، حتماً یک هوزینگ مناسب با فیلتر را انتخاب کنید. هم اکنون در مراکز معتبری نظیر آبان شیمی پالایش بهترین قطعات دستگاه‌های تصفیه آب نظیر هوزینگ به قیمت بازار توزیع می‌شود. همین حالا می‌توانید بهترین هوزینگ بازار را با کیفیت عالی و قیمت ارزان از این مجموعه بخرید.