مجموعه آبان شیمی پالایش ارائه دهنده دستگاه تصفیه آب صنعتی، قطعات مورد نیاز RO، پکیج های تصفیه فاضلاب و ...

جستجو کردن

آخرین مقالات

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ استفاده از کدام یک از این ها بهتر است؟ کدام نوع فیلتر را ترجیح می دهید؟ در صنعت تصفیه کردن آب جهت حذف کردن آلاینده های مختلف فیزیکی مانند ذرات معلق گل و گلای و غیره از انواع فیلترها استفاده می کنند. در واقع می‌ توان گفت که فیلترها کاربردهای بسیار خوب و مفیدی در از بین بردن آلاینده ها دارند. فیلترهای الیافی از پلی پروپیلن ساخته می شوند و با دقت خوب و بالایی آلاینده ها را حذف می کنند و به طور معمول در مرحله پیش تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند. حال سوال این است که آیا فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی و این که شما کدام نوع را ترجیح می دهید؟ ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ داده و به بررسی انواع فیلتر الیافی بپردازیم تا بیش تر با این نوع فیلترها آشنایی پیدا کنید.

آشنایی با فیلتر الیافی

همان طور که در مقدمه به موضوع اشاره کردیم در صنعت تصفیه آب جهت حذف کردن و از بین بردن آلاینده های مختلف فیزیکی مانند ذرات معلق شن، ماسه، گل ولایی و غیره از فیلترهای متفاوتی استفاده می کنند. در واقع می‌ توان گفت که این فیلترها از پرکاربردترین و مهم ترین تجهیزات جهت از بین بردن آلاینده ها هستند که مهم ترین آن ها نیز فیلترهای الیافی می باشند. فیلترهای الیافی از جنس پلی پروپیلن هستند و با دقت بسیار بالایی آلاینده های داخل آب را از آن جدا می کنند. از فیلترهای الیافی معمولاً در مراحل پیش تصفیه دستگاه های تصفیه کردن آب استفاده می‌ کنند که دارای ظرفیت های مختلفی هستند.

در ایران فیلترهای الیافی از برندهای متفاوتی هستند‌ با این حساب ویژگی های متفاوتی نیز دارند. سطح کیفی در برندهای مختلف این فیلترها تا حدود بسیار زیادی متفاوت است، بنابراین در هنگام خرید فیلتر الیافی حتماً باید به برند آن توجه داشته باشید، چون همه ما می دانیم که حذف کردن آلاینده های فیزیکی در پیشگیری کردن از به وجود آمدن مشکلاتی مانند گرفتگی سیستم های لوله کشی بسیار تاثیرگذار است، بنابراین باید سطح کیفی و برند این فیلترها از نوع مرغوب و با کیفیت باشد. با توجه به این توضیح حال ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که فیلتر الیاف ایرانی بهتر است یا خارجی؟ برای پاسخگویی به این سوال ما در ادامه به بررسی هر دو نوع فیلتر ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت.

فیلتر الیاف های خارجی

فیلتر الیاف های مرغوب خارجی با برندهای معتبر خارجی در ایران وجود دارند که معمولا اکثر آن ها از سطح کیفی مرغوب و مطلوبی برخوردار هستند. برخی از باکیفیت ترین این فیلترها و برندهای خارجی هستند به شرح زیر می باشد.

فیلتر الیافی پیوریفر

این نوع از فیلتر الیاف ها از استاندارد بین المللی ان اس اف برخوردار هستند و سطح کیفی مرغوبی دارند. دقت بالایی که این فیلترها دارند موجب شده است که آلاینده ها را به طور کامل از داخل آب ها جدا کنند. این نوع از فیلترها بر اساس دقتی که دارند در انواع مختلف یک و ۵ میکرون تولید و عرضه می‌ شوند.

فیلترهای الیافی پیوریفر در نخستین مرحله سیستم های تصفیه آب خانگی، یعنی در مرحله پیش تسویه مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

فیلتر الیافی سی سی کا

سیستم الیافی سی سی کا یکی دیگر از با کیفیت ترین و مرغوب ترین فیلتر های خارجی است. این نوع از فیلترهای الیافی انواع و اقسام مختلفی دارند و آن ها را بر اساس ساختار و اندازه می توان در انواع دستگاه های نیمه صنعتی، تصفیه آب خانگی، صنعتی و غیره به کار برد. بنابراین می توان گفت یکی از پرکاربردترین و مهم ترین فیلترهای الیافی می باشند.

فیلتر الیافی هیوندای

فیلتر الیافی هیوندای بر اساس نوع طراحی و هم چنین ساختار آن به طور اختصاصی جهت استفاده کردن در سیستم های تصفیه آب خانگی در نظر گرفته شده است. همین موضوع موجب شده است که فیلترهای هیوندای جهت استفاده در سیستم تصفیه آب خانگی مناسب باشد. سطح کیفی این نوع از فیلترها بسیار خوب و بالا است و با توانایی بسیار مطلوبی آلاینده های فیزیکی را حذف می کنند.

فیلتر الیافی سافت واتر

سافت واتر در مرحله پیش تصفیه در انواع سیستم های تصفیه آب خانگی استفاده می شود و با دقت بالایی ذرات معلق را حذف می کند. این نوع سیستم ها قابلیت نصب کردن در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی را دارند و دارای طول عمر بسیار بالا و مطلوب می باشند.

فیلتر الیافی ssv

فیلتر الیافی ssv را می توانند به انواع مختلف هوزینگی و خطی طراحی و تولید شده باشند. این نوع از فیلترهای الیافی به طور کاملا اختصاصی در دستگاه های آب خانگی استفاده می شوند و از مناسب ترین برندها جهت این دستگاه ها می باشند. از این فیلترها به عنوان بهترین فیلترهای محافظ ممبران نیز استفاده می کنند.

بهترین فیلترهای الیافی ایرانی

امروزه در داخل کشور نیز تولید می شوند که البته بسیاری از برندهای تولید کننده این نوع فیلترها کیفیت و مرغوبیت بسیار خوبی جهت از بین بردن آلاینده های موجود در آب دارند. در این قسمت به معرفی برخی از این برندهای معتبر می پردازیم.

فیلتر الیافی توس

فیلتر الیافی توس می تواند با دقت بسیار بالایی ذرات معلق در داخل آب ها را از بین ببرد. این فیلترها قابل استفاده در انواع مختلف دستگاه های صنعتی، نیمه صنعتی و دستگاه های تصفیه آب خانگی و غیره هستند.

فیلتر الیافی آناهیت

نحوه طراحی و ساخت فیلترهای الیافی آناهیت به این شکل است که تنها جهت استفاده کردن در دستگاه تصفیه آب خانگی کاربرد دارد. این نوع از فیلترها با بالاترین و بهترین سطح کیفی و هم چنین مرغوب ترین مواد اولیه ساخته شده است، به همین دلیل است که طول عمر بالایی نیز دارند.

فیلتر الیافی آسپا

نحوه ساختار در انواع فیلترهای الیافی آسپا به این شکل است که از بسیاری از استانداردهای جهانی مانند NSF و FDA بهره برده است. این فیلترها به بهترین نحو می توانند آلاینده های فیزیکی را از داخل آب ها حذف کنند. در روش ساخت آن ها نیز از شیوه پاشش مواد مذاب و ملت بلون استفاده شده است و بر اساس همین ساختارها است که قابل استفاده کردن در دستگاه های خانگی صنعتی و نیمه صنعتی می باشند.

فیلتر الیاف سوپر کریستال

یکی از بهترین برند فیلترهای الیافی فیلتر تصفیه آب سوپر کریستال است. سوپر کریستال سابقه بسیار خوب و درخشانی در تولید کردن انواع فیلترهای الیافی دارد. فیلترهای مختلفی مانند پست کربن و مینرال و قلیایی به وسیله همین فیلتر تولید شده اند که در حال حاضر بهترین فیلتر های موجود در بازار هستند. این برند ph آب را تنظیم می کنند و خواص بسیار مفیدی برای بدن ما انسان ها دارند.

الیاف فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی

برای پاسخ دادن به این سوال که ممکن است سوال بسیاری از کاربران نیز باشد باید بگوییم که تفاوت بسیار زیادی در نحوه طراحی و ساخت انواع فیلترهای ایرانی و خارجی وجود دارد. البته هر دوی این نوع فیلترها ممکن است سطح کیفی یکسان و مشابه داشته باشند. با این حال کاربرد آن ها متفاوت است. این موضوع موجب می‌ شود که در هنگام خرید فیلتر الیافی به برند و هم چنین ایرانی یا خارجی بودن آن توجه داشته باشید.

در هنگام خرید فیلتر الیافی باید بدون در نظر گرفتن خارجی یا ایرانی بودن محصول حتماً سطح کیفی و دقت برند مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن با توجه به ویژگی ها و مشخصات محصول نوع فیلتر مورد نظر را انتخاب کرد. به این ترتیب فیلتری را انتخاب کرده اید که متناسب با نوع کارتان است. یکی دیگر از راهکارهای مناسب و خوب جهت خرید یک فیلتر الیافی مناسب استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان تولید کننده این نوع فیلترها می باشد. برای این کار ما به شما پیشنهاد می کنیم از نظر کارشناسان شرکت آبان شیمی پالایش استفاده کرده و با راهنمایی آن ها نوع فیلتر مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

شرکت آبان شیمی پالایش عرضه کننده انواع و اقسام آنتی اسکالانت ها، انواع فیلترهای الیافی، فیلتراسیون، انواع دستگاه تصفیه آب، مواد شیمیایی ضد رسوب پایه و صنعتی و غیر می باشد. بنابراین جهت خرید فیلترهای الیافی نیز این شرکت معتبر و بزرگ را انتخاب کنید.

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

ویژگی بهترین فیلتر الیافی

 در بررسی فیلتر الیافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ استفاده از کدام یک از این ها بهتر است؟ کدام نوع فیلتر را ترجیح می دهید؟ در صنعت تصفیه کردن آب جهت حذف کردن آلاینده ها بهتر است ویژگی فیلتر خوب را بدانیم. چون فیلترهای الیافی در مرحله نخست تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً نسبت به بقیه فیلترها زودتر تعویض می شوند، بنابراین کاربران همواره به این فکر هستند که فیلترهای با کیفیت و مرغوب را برای استفاده در این سه مرحله به کار بگیرند، یعنی انتخاب یک فیلتر مرغوب و کارآمد سلامت افراد را تضمین می کند.

دقت داشته باشید که دوره تعویض کردن فیلترهای الیافی حداکثر تا شش ماه می باشد، یعنی حتی اگر از آن ها استفاده نشود، پس از گذشت این زمان باید آن ها را عوض کرد. بنابراین شما هیچ گاه نمی توانید به دنبال فیلتری باشید که دارای عمر طولانی است. اما می توانید فیلترهای الیافی را تهیه کنید که در همین مدت زمان مشخص بهترین کارایی را دارند.

فیلترهای که در دستگاه های تصفیه آب به کار برده می شوند، معمولاً دارای یک فیلتر الیافی و دو فیلتر کربنی و یا برعکس این هستند، بنابراین در هنگام خرید باید به کیفیت الیاف و هم چنین دقت این نوع فیلترها توجه داشته باشید. هر چه فیلترهای الیافی دقیق تر و فشرده تر باشند، یعنی کیفیت بهتر و مرغوب تری دارند. نوعی از این فیلترها که با عنوان فیلترهای الیافی آنتی باکتریال به فروش می رسند، خاصیت میکروب کشی نیز دارند.

در انواع فیلترهای کربنی گاهی اوقات از کربن های گیاهی به جای کربن های معدنی استفاده می‌ کنند که البته عملکرد بهتری نیز دارند. در هنگام خرید فیلترهای کربنی نوع گیاهی آن را بخرید چون دقت بالایی نسبت به فیلترهای کربن معدنی دارند. از طرفی فیلترهای کربن معدنی جهت تصفیه کردن آب های آشامیدنی گزینه مناسب نیستند، در عوض فیلترهای کربن گیاهی به ویژه آن دسته از فیلترهایی که از پوسته نارگیل ساخته شده اند قدرت جذب کردن بسیار بالای آلاینده ها را دارند.

در بازار برخی فیلتر الیاف های تایوانی موجود هستند که از مرغوب ترین و بهترین فیلترها نیز محسوب می شوند. این فیلترها انواع و اقسام متفاوتی دارند و در مراحل مختلف تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین در هنگام خرید و انتخاب فیلترهای الیافی می‌ توانید به برندهای این نوع از فیلترها نیز توجه داشته باشید.

نکاتی مهم برای خرید فیلتر الیافی

چون فیلترهای الیافی در تصفیه کردن آب های خانگی از مهم ترین وسایل محسوب می شوند، بنابراین باید هنگام خرید آن ها دقت لازم را داشته باشید و به صورت دوره ای آن ها را تعویض کنید. بنابراین برای خرید آن ها بهتر است نکات مهمی را بدانید که بتوانید بهترین و مناسب ترین فیلتر را انتخاب کنید. برخی از این نکات مهم به شرح زیر است.

مواد اولیه و سازنده فیلتر

مهم ترین ویژگی جهت خرید فیلتر الیافی دقت داشتن به مواد اولیه در ساخت آن است، یعنی اگر فیلترهای الیافی بر اساس و پایه گیاهی ساخته شده باشند، از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار هستند و نسبت به دیگر فیلترها ارجحیت دارند، چون در غیر این صورت ممکن است فیلترها با آب وارد واکنش شوند، بنابراین کیفیت آب در اثر برخورد با این فیلترها دچار مشکل شود.

دقت به تعداد مراحل تصفیه کردن آب

دستگاه های تصفیه آب دارای مراحل مختلفی جهت تسویه هستند و گاهی برخی از این دستگاه ها دارای بیش تر از ۶ مرحله برای فیلتراسیون می باشند. بنابراین هر کدام از این مراحل فیلتر مخصوص خود را می طلبد و فیلتری که در این قسمت ها استفاده می شود نیاز به تعویض کردن دوره ای دارد.

توجه به برند تولید کننده

پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم که فیلترها انواع و اقسام مختلفی دارند، بنابراین در هنگام خرید آن ها حتما باید به برند تولید کننده و نوع مواد به کار رفته در ساخت آن ها دقت داشته باشید. فیلترهای بی کیفیت نه تنها نمی‌ توانند آلاینده‌ ها را به خوبی از داخل آب حذف کنند، بلکه ممکن است با آب نیز وارد واکنش شوند و در نتیجه کیفیت مورد نظر را از این فیلترها به دست نیاورید.

توجه به استانداردهای تصفیه آب

فیلترهایی که جهت تصفیه سیستم های مختلف آبی مورد استفاده قرار می گیرند، باید دارای استانداردهای مانند NSF باشند، یعنی طبق این استانداردهای جهانی ما می توانیم فیلتر مرغوب و باکیفیت را تهیه کنیم و نتیجه مطلوب را از استفاده آن به دست بیاوریم.

انتخاب شرکت های تولید کننده برتر

برترین شرکت های تولید و عرضه انواع فیلترهای الیافی شرکت آبان شیمی پالایش است. شرکت آبان شیمی پالایش عرضه کننده انواع و اقسام فیلترهای الیافی، فیلتراسیون، مواد شیمیایی پایه ای و صنعتی، انواع دستگاه های تصفیه آب، انواع آنتی اسکالانت ها و غیره می باشد، بنابراین شما می توانید با خیال راحت انواع فیلترهای الیافی را از این شرکت بزرگ بخرید و حتی جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین فیلتر از نظر کارشناسان شرکت آبان شیمی پالایش استفاده کنید.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من