مجموعه آبان شیمی پالایش ارائه دهنده دستگاه تصفیه آب صنعتی، قطعات مورد نیاز RO، پکیج های تصفیه فاضلاب و ...

جستجو کردن

آخرین مقالات

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

در اغلب تصفیه خانه های بزرگ و صنعتی آب جهت اتوماتیک کنترل کردن تجهیزات برقی مختلف از تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. این تابلو برق های صنعتی برای کنترل کردن خودکار تجهیزات مختلف موجود در سیستم تصفیه آب مانند پمپ ها، بلوئر هوا ها، سیستم کنترل سطح، تجهیزات مختلف اندازه گیری، الکترو موتور ها و سایر تجهیزات برقی به کار می روند.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی ممکن است از نوع ساده و یا کنترلی باشد که با توجه به مکان استفاده و نوع دستگاه تصفیه آب یکی از این دو نوع انتخاب می شود.

به طور کلی تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی فضایی است که تجهیزات برقی مختلف در آن نصب می شود و برای توزیع برق در تجهیزات جانبی پکیج های تصفیه فاضلاب و همچنین کنترل فرآیند تصفیه از آن استفاده می شود. تابلو برق ها علاوه بر این که برق مورد نیاز دستگاه های تصفیه را تامین می کنند، کنترل این تجهیزات را نیز بر عهده دارند. به علاوه از تجهیزات الکتریکی و سیم کشی ها در برابر گرد و غبار و رطوبت نیز محافظت می کنند.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی فضایی بسته از جنس فلز با طبقات پلاستیکی است که تجهیزات الکتریکی درون آن قرار داده می شوند تا در دسترس نباشند. زیرا در طول سالیان مشکلات ناشی از دسترس بودن تجهیزات و سیم کشی های الکتریکی بسیار حادثه آفرین بوده است. به همین دلیل سازندگان، به فکر ساخت تابلو برق هایی با ایمنی بسیار بیشتر افتاده اند.

جهت خرید تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی و انواع دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید

۰۲۱۶۵۶۸۴۷۲۶

۰۲۱۶۵۲۸۹۲۳۰

۰۲۱۶۵۲۸۹۲۳۱

۰۲۱۶۵۲۸۹۲۳۲

کارشناس فروش دستگاه های تصفیه آب ۰۹۱۹۵۷۲۹۹۲۰

کارشناس فروش تجهیزات و لوازم یدکی تصفیه آب ۰۹۳۳۵۸۴۵۵۹۲

قیمت تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی با توجه به نوع و شرایط کارکرد و مکان استفاده متفاوت هستند و به طور کلی به دو دسته تابلو برق های فشار قوی و تابلو برق های فشار ضعیف تقسیم بندی می شوند. تابلو برق های فشار ضعیف با برق شهری تک فاز یا همان برق 220 ولت کار می کنند و تابلو برق های فشار قوی با برق سه فاز یا برق صنعتی که مخصوص کارگاه ها یا کارخانه های صنعتی است.

مسلم است که قیمت تابلو برق های فشار قوی بالاتر از قیمت تابلو برق های فشار ضعیف است. چون اصولاً پیچیدگی تابلو برق های فشار قوی بیشتر از تابلو برق های فشار ضعیف است. علاوه بر آن اقدامات امنیتی و محافظتی که باید برای تابلو برق های فشار قوی به کار برده شود، بیشتر از اقدامات امنیتی به کار رفته در انواع تابلو برق های فشار ضعیف است.

به علاوه تعداد دستگاه ها و تجهیزاتی که توسط یک تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی کنترل می شوند، نیز در تعیین قیمت آن تابلو برق تاثیر گذار هستند. بدیهی است هر چه تعداد دستگاه ها یا تجهیزات متصل به تابلو برق بیشتر باشد، قیمت ساخت و نصب و راه اندازی آن تابلو برق نیز بیشتر خواهد بود.

به علاوه حجم و سایز دستگاه تصفیه آب مجموعه شما و تکنولوژی آن بر روی قیمت تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی تاثیر می گذارد.

تعدادی از سیگنال های تابلو برق حالت هشداری داشته و جهت اطلاع از وضعیت دستگاه است. برای مثال سیگنال های منبع ورودی خالی و مخزن آب شیرین پر، برای آگاهی از وضعیت آب ورودی و آب شیرین است. برخی سیگنال های تابلو برق حالت اخطار داشته و در صورت بروز آن ها دستگاه تصفیه آب خاموش می شود. در این گونه مواقع از روشن کردن دوباره دستگاه خودداری نمایید.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

خرید تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

همان طور که تا این جای بحث گفته شد، برای کنترل بخش های مختلف دستگاه های تصفیه آب از تابلو برق استفاده می شود. به علاوه تابلو برق های صنعتی مسئول پخش برخی سیگنال های اخطار دهنده یا هشدار دهنده در مورد دستگاه های تصفیه آب صنعتی نیز هستند.

به خاطر داشته باشید هرگز پس از روشن شدن سیگنال های اخطاری تابلو برق های صنعتی اقدام به روشن کردن دستگاه تصفیه آب صنعتی نکنید. بلکه به هشدار های اعلامی توجه کرده و پیگیر علت آن باشید و ریشه آن را پیدا کرده و آن مساله را به صورت اساسی حل کنید.

به عنوان مثال در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس برای اطمینان از عملکرد پمپ های اسمز معکوس و فیلتر ممبران از گیج فشار استفاده می شود. گیج های فشار بسته به نیاز در بخش های مختلف دستگاه برای اندازه گیری فشار ورودی یا خروجی به فیلترهای ممبران نصب می شوند.

جهت کنترل این فشار نیز بخش های هشدار دهنده ای را در تابلو برق قرار می دهند. هر گونه علامت اخطار دهنده در این خصوص می تواند نشان از عملکرد ناقص دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس باشد. حتی ممکن است اخطار بالا رفتن فشار در دستگاه تصفیه معکوس در صورت پیگیری نکردن به صدمات جبران ناپذیری در دستگاه تصفیه منجر شود و خسارات مالی شدیدی را به دنبال داشته باشد.

خود این مساله اهمیت وجود تابلو برق ها را در دستگاه های تصفیه آب صنعتی نشان می دهد. به همین علت اهمیت خرید یک تابلو برق با کیفیت و استاندارد برای دستگاه تصفیه آب صنعتی کارگاه ها و کارخانه ها بالا است و هر چقدر برای این موضوع هزینه کنیم، ایمنی و استاندارد و راندمان بیشتری را از تصفیه آب صنعتی مجموعه خود خواهیم گرفت.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی اسپیناس شیمی

در راستای اهمیت خرید تابلو برق های استاندارد برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی، شرکت بازرگانی و شیمیایی اسپیناس شیمی اقدام به تولید و عرضه انواع تابلو برق های اصل و با کیفیت نموده است.

مسلم است که تجربه وسیع این شرکت در انجام پروژه های صنعتی صنایع مختلف به بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات این شرکت کمک کرده است و بهره مندی این مجموعه از کارشناسان مجرب و متخصص باعث بالا بردن سطح اعتماد مشتریان به این مجموعه شده است.

کارشناسان با تجربه و کار آزموده شرکت اسپیناس شیمی قادر هستند کلیه سفارشات مشتریان عزیز را از سراسر کشور ایران در خصوص ساخت و راه اندازی تابلو برق های دستگاه های تصفیه آب صنعتی دریافت کرده و با بهترین قطعات و متریال موجود در بازار آن ها را تولید کنند.

به علاوه سیاست های مالی و رقابتی مجموعه اسپیناس شیمی با کنترل قیمت تابلو برق های ساخته شده آن سعی در هر چه مناسب تر نمودن قیمت محصولات خروجی این شرکت را داشته است و تا کنون در این خصوص بسیار موفق بوده است.

شرکت شیمیایی و بازرگانی اسپیناس شیمی با به کار گیری بهترین قطعات برقی در تابلو برق های دستگاه تصفیه آب صنعتی و با توجه به تخصص خود در زمینه این نوع تجهیزات توانسته است در جهت تولید تابلو برق هایی با کیفیت برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی گام های ارزشمندی را بردارد.

به همین جهت می توانید با اطمینان کامل از کیفیت قطعات و کارکرد تابلو برق های تولیدی اسپیناس شیمی به مناسب بودن قیمت های آن نیز اعتماد کرده و با تضمین تابلو برق های دستگاه تصفیه آب صنعتی این شرکت را خریداری و اسفاده کنید.

کارشناسان حاضر در این مجموعه همه روزه پاسخگوی سوالات شما در زمینه سفارشات ساخت تابلو برق های دستگاه های تصفیه آب صنعتی هستند.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

مدار برق دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی است که برای حذف آلاینده‌ها و ذرات معلق موجود در آب از آن استفاده می‌کنند. این دستگاه نیز انرژی مورد نیاز خود را برای حذف آلاینده‌ها از جریان برق می‌گیرد.

در واقع این دستگاه نیز دارای یک مدار طراحی شده‌ای است که جریان برق از طریق این مدار به دستگاه می‌رسد. مدار برق دستگاه تصفیه آب صنعتی باید به صورت مهندسی و توسط متخصصین طراحی شده باشد. تمامی دستگاه‌های تصفیه آب دارای یک مدار برقی مشخص هستند. از طریق این مدار فرایند کنترل خاموش و روشن شدن دستگاه به ساده‌ترین شکل ممکن مدیریت می‌شود. حال اینکه در این مدار قطعات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل:

ترانسفورمر

ترانسفورمر به عنوان یک قطعه مهم در این مدار استفاده می‌شود که می‌تواند جریان برق ۲۲۰ ولت آسی شهری را به جریان برق ۲۴ ولت دی‌سی تبدیل کند. این قطعات دارای چنان قابلیتی هستند که تا حداکثر ۱.۲ آمپر برق را تامین نمایند.

سوئیچ فشار پایین و بالا

سوئیچ فشار پایین و بالا قطعات کاربردی هستند که مشابه یک کلید برق عمل می‌کنند. سوئیچ فشار پایین برای مواقعی است که فشار آب ورودی به دستگاه از حد استاندارد یا مشخص کاهش یابد و باعث قطعی جریان برق می‌شود. بالعکس عملکرد سوئیچ فشار بالا برای مواقعی است که فشار آب از حد مشخص بالاتر باشد.

پمپ فشار

در مدار برق دستگاه تصفیه آب صنعتی یک پمپ فشار وجود دارد که به عنوان مهم‌ترین قسمت مدار شناخته می‌شود. این پمپ‌ها معمولاً با ولتاژ ۲۰۴ ولت دی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیر برقی

شیر برقی یک شیر کاربردی است که به صورت الکتریکی کار می‌کند. در واقع برای باز و بسته کردن مسیر جریان آب از این شیر استفاده می‌کنند که وجود آن در مدار جریان آب الزامی است.

سیم کشی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

فرایند سیم کشی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی یک فرآیند بسیار مهمی است که تنها افراد متخصص می‌توانند این سیم کشی را طراحی کنند. لازم به ذکر است که دستگاه تصفیه آب یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌هایی است که به روش معکوس فرایند تصفیه را انجام می‌دهد. این دستگاه در مقایسه با مدل‌های صنعتی ظرفیت کمتر و در مقایسه با مدل‌های خانگی ظرفیت و قدرت بیشتری دارد. در ساختار این دستگاه یک مدار برق و سیم کشی طراحی کرده‌اند که برای بهره‌بندی از انرژی الکتریکی است. سیم کشی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی اصول خاص خود را دارد که باید با رعایت استانداردها همراه شود.

برق شهری ۲۲۰ ولت آسی توسط یک آداپتور به جریان برق ۲۴ ولت دی سی تبدیل می‌شود. در نتیجه این برق مبدل شده وارد دستگاه تصفیه آب خواهد شد. آداپتور در قسمت خروجی یک سوکت قرار دارد که دو جریان مثبت و منفی را می‌تواند تعیین کند. معمولا هم سیم قرمز برق علامت مثبت و سیم مشکی علامت منفی است و سوکت در قسمت ابتدایی جریان الکتریکی ورودی در دستگاه قرار دارد.

حال اینکه دو ایستگاه به منظور کنترل جریان برق در این دستگاه وجود دارد که شامل دو قطعه کنترلی سوئیچ فشار پایین و سوئیچ فشار بالا می‌شود. سیم جریان مثبت وارد سوئیچ فشار پایین خواهد شد؛ اما سیم مثبت که از سوئیچ فشار پایین نصب شده به داخل سوئیچ فشار انتقال می‌یابد. پس از اینکه اتصال دو سوئیچ جریان الکتریکی را وصل نمودید برق مثبت با کمک یک سوئیچ در اختیار قطعات دیگر قرار می‌گیرد.

حال اینکه سیم جریان منفی که مستقیماً از آداپتور نصب شده در سمت دیگر است. برق مثبت و منفی با کمک دو سوکت ایجاد شده‌اند که جریان به وجود آمده را همزمان وارد شیر برقی و پمپ تصفیه آب می‌کنند.

نقشه برق تصفیه آب خانگی

تسویه آب خانگی به عنوان یکی از دستگاه‌های مهمی است که برای پاکسازی آب آشامیدنی از آن استفاده می‌کنند. بدون شک اهمیت حذف آلودگی‌های آب برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها ایجاب می‌کند تا از یک دستگاه تصفیه آب برای پاکسازی آلودگی‌های آب استفاده نمود. این دستگاه نیز دارای یک نقشه برق است که در آن انرژی الکتریکی عملکرد دستگاه را تامین می‌کند. با کمک جریان برق دستگاه انرژی مورد نیاز برای تصفیه آب را دریافت خواهد نمود. نقشه برق تصفیه آب خانگی را مهندسین خبره و توانمند طراحی می‌کنند.

این نقشه باید به صورت مهندسی طراحی شده باشد تا هنگام عملکرد دستگاه هیچ مشکلی به وجود نیاید. در این نقشه برق برای دستگاه تصفیه آب ترانسفورمر، سوئیچ فشار پایین، سوئیچ فشار بالا، پمپ فشار و شیر برقی استفاده می‌شوند. هر یک از این قطعات مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی در نقشه برق، تصفیه آب در یک قسمت خاصی قرار گرفته‌اند.

حال عملکرد هر یک از این قطعات متفاوت است و در کنار یکدیگر باعث کارکرد دستگاه برای حذف آلودگی‌ها می‌شود. البته دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در مدل‌های مختلف هستند و این نقشه در هر یک کمی متفاوت است. با توجه به نمودار نقشه برق دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توانید به این تفاوت پی ببرید.

هر چقدر ابعاد دستگاه بزرگتر باشد بدون شک تعداد فیلترهای آن نیز افزایش می‌یابد‌. معمولا هم فیلترها به صورت سری و پشت سر هم در این نمودار نصب می‌شوند. البته روش‌های نصب این دستگاه بر اساس نوع نقشه آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی در شیر برقی و در قسمت خروجی فیلتر الیافی نصب می‌کنند که شامل همان فیلتر اول است و در نتیجه خروجی شیر برقی دستگاه متصل می‌شود. برای مکان‌هایی که فشار متوسط یا کم است، این شیوه نصب شیر برقی و فیلتر مناسب خواهد بود.

تابلو برق دیگ بخار

تابلو برق به عنوان هسته مرکزی یا مغز متفکر یک سیستم شناخته می‌شود. در واقع جعبه‌ای است که به منظور نصب و سیم کشی تمامی تجهیزات الکترونیکی یا قطعات کنترلی و حفاظتی از آن استفاده می‌کنند.

دیگ بخار نیز خود به عنوان پرکاربردترین تجهیزات در کارخانجات یا صنایع مختلف شناخته می‌شود که عملکرد خاصی دارد. دیگ بخار نیز با دریافت انرژی الکتریکی ایفای نقش می‌کند از این رو برای محافظت از تجهیزات کنترلی، حفاظتی و غیره در دیگه بخار نیز از تابلو برق بخار باید استفاده نمود. معمولا تابلو برق دیگ بخار به صورت پیشرفته و حرفه‌ای طراحی می‌شود که تمامی تجهیزات الکترونیکی، کنترلی و… مربوط به دیگ بخار در داخل این تابلو برق قرار می‌گیرد. چه بسا اینکه این تابلو برق باعث صرفه‌جویی و ایمن بودن دستگاه می‌شود. چرا که طی فرایند تبدیل آب به بخار آب دیگ رو به کاهش خواهد بود.

در نتیجه کنترل کننده توسط تابلو برق دستورات لازمه را جهت روشن شدن پمپ می‌دهد. این محفظه که بیشتر برای سیم بندی تجهیزات الکترونیکی یا الکترونیکی استفاده می‌شود، باعث جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربران و تجهیزات نیز خواهد شد. اگر به دنبال یک روش موثر برای بهینه کردن مخزن دیگ بخار هستید، پس استفاده از یک تابلو برق مناسب و البته با کیفیت برای دیگ بخار الزامی است.

چه بسا اینکه هنگام خرید باید به سطح کیفیت، مدل و همچنین برند تابلو برق دیگ بخار توجه داشته باشید. تابلو برق به منظور اطلاع از وضعیت پمپ آب دارای دو چراغ سیگنال است که از این طریق وضعیت را کنترل خواهید کرد. البته این دستگاه مجهز به یک ترموستات در قسمت روی درب است که به منظور کنترل دما و حفاظت از دیگ، دمای اگزوز را نمایش می‌دهد.

جمع بندی

برای کنترل کردن اتوماتیک تجهیزات برقی مختلف در اغلب تصفیه خانه های بزرگ و صنعتی آب از تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می کنند. تابلو برق صنعتی برای کنترل کردن خودکار تجهیزات مختلف موجود در سیستم تصفیه آب مانند پمپ، بلوئر، سیستم کنترل سطح، تجهیزات اندازه گیری، الکترو موتور ها و سایر تجهیزات برقی به کار می رود.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی ممکن است از نوع ساده و یا کنترلی باشد که با توجه به محل استفاده و نوع دستگاه تصفیه آب یکی از این دو نوع را انتخاب می کنند.

تابلو برق ها ضمن آن که برق مورد نیاز برای دستگاه های تصفیه آب را فراهم می کنند، کنترل تجهیزات را نیز انجام می دهند. به علاوه از تجهیزات الکتریکی و سیم کشی ها در برابر گرد و غبار و رطوبت نیز محافظت می کنند.

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی فضایی بسته از جنس فلز با طبقات پلاستیکی است که قطعات الکتریکی داخل آن قرار داده می شود تا در دسترس نباشد. زیرا مشکلات ناشی از دسترس بودن تجهیزات و سیم کشی های الکتریکی بسیار حادثه های زیادی را در طول سال های گذشته به بار آورده است..

تابلو برق دستگاه تصفیه آب صنعتی با توجه به شرایط کارکرد و مکان استفاده تفاوت دارند و به دو دسته تابلو برق های فشار قوی و تابلو برق های فشار ضعیف تقسیم بندی می شوند. تابلو برق های فشار ضعیف با برق شهری تک فاز یا همان برق 220 ولت کار می کنند و تابلو برق های فشار قوی با برق سه فاز یا برق صنعتی که مخصوص کارگاه ها یا کارخانه های صنعتی است.

شرکت شیمیایی و بازرگانی آبان شیمی پالایش با به کار گیری بهترین قطعات برقی در تابلو برق های دستگاه های تصفیه آب توانسته است گام های ارزشمندی را در این عرصه بردارد.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من